Hej,

Vi renoverar en tom lägenhet, en 4:a. Nu verkar det som om golvläggaren kan komma innan målaren. Alla golv och väggar ska fixas.

Är det väldigt dumt att lägga golven innan väggarna är klara? Alla tak är målade.

TACK!
 
Det går ju att täcka golvet med ex. papp .....
 
Vi lägger i och för sig golven själva, men efter första rummet insåg vi att det var bättre att lägga golvet först och tapetsera sen. Vi lyckades skada väggarna på ett par ställen, som tur var i ett målat rum så vi kunde bara bättra på det lite i efterhand. Det var i och för sig ett klick-parkettgolv som vi lade in, kanske är annorlunda med plast/linoleumgolv.
 
H
Det är inga problem, bara att täcka golven noga innan tapetsering.
Nästan lättare att välja tapeter så golvet redan ligger så att man kan jämföra...
Lycka till
 
Bättre att lägga golv efter. Speciellt om det är mycket slipjobb m.m. Det finns risk att det kommer in sandkorn under pappen så att golvet repas om man har otur. Det går såklert men man måste vara extra nog och försiktig när man målar viket självklart tar mer tid. Måla bef. sockel tar också mer tid.
 
Om man måste byta golv varje gång man målar eller tapesera om så skulle jag få byta golv i varje rum flera gånger per år ;D Jag har lagt golv innan också men jag byter ju som sagt inte golv varje gång, så visst kan han lägga innan ni fixar väggarna :)

Lycka till! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.