Hej!
Har ett hus ifrån AB Elementhus Mockfjärd byggt 1978 med platta på mark.
Jag har lite problem med att golvet i köket är ojämt(1ställe ca 1m2),det lutar lite och det är en liten bula och likadant på 2ställen i hallen. Golvet är uppbyggt så här: platta,plastfolie,50mm isolering,22mm golvspånskiva.
Finns det någon som har bra förslag på varför det kan blivit så(det är ytor som man går på mkt,en bit innanför dörren o en bit innanför valvet) och hur man bör åtgärda det, har tänkt ta bort mattan,såga bort den ojämna spånskivan och bara läga dit en ny innan jag lägger klickgolv vad tror ni om det?
MVH Marcus
 
Hej

Är det längsgående "bulor" dvs lutar det bara ner åt två håll ? Eller är det runt?

Om det bara är längsgående och alla "bulor" är på samma håll skulle jag gissa att det är skarven mellan två Spånskivor som rest sig,annars skulle jag gissa på att det varit blött och svält.

Men detta kan man ju enklare se om man tar bort det,

Jag är ingen expert, men tror inte att sågabort och lägga dit ny är en bra ide, hur får du fast den? Bärhigheten blir ju noll på den ytan

Beroende på hur det ser ut och hur mycket, kanske slipa ner den ? Byta ut en större del av golvspånet?


/M
 
På jobbet tog golvkillen
och slipade på spångolvet för
att få bort ojämnheter.

Mvh Putte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.