Såhär ser mina pelare på verandan ut efter att jag kört bort färgen med lackfräs och sedan lagt ett första lager täckfärg. Jag slipade innan målning, men med färg på syns ju allt bättre … Jag har fogat sprickor och skarvar med utefog. Jag undrar om jag skulle kunna spackla de värsta ojämnheterna efter lackfräsen innan nästa färglager? Går det att använda vanligt snickerispackel? Andra tips? Tack på förhand!👍😀
 
  • Närbild av en vitmålad träyta med spår efter penseldrag, regndroppar och i bakgrunden en suddig dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en vertikal struktur med vitmålad trätextur, tagen utomhus på dagen, synliga penseldrag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit målad träpelare, suddig bakgrund, utomhus, verandan, lykta, dagtid, trätextur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jonas_a skrev:
Såhär ser mina pelare på verandan ut efter att jag kört bort färgen med lackfräs och sedan lagt ett första lager täckfärg. Jag slipade innan målning, men med färg på syns ju allt bättre … Jag har fogat sprickor och skarvar med utefog. Jag undrar om jag skulle kunna spackla de värsta ojämnheterna efter lackfräsen innan nästa färglager? Går det att använda vanligt snickerispackel? Andra tips? Tack på förhand!👍😀
Du får slipa mera
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.