Hej!

Jag håller på och bygger ett hus via Götenehus och de har nyligen putsat fasaden på huset. Jag upptäckte ett område på fasaden (till vänster om fönstret på den bifogade bilden) som är lite ojämnt/flammigt. Eftersom jag är novis på området undrar jag om någon vet om det här är normalt eller behöver åtgärdas? Är det slarvigt gjort? Kan det rent av försvinna efter en tid?

Tacksam för svar,
Jesper
 
  • Nyputsad fasad på hus med ojämnt och flammande område till vänster om fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mrjanek mrjanek skrev:
Hej!

Jag håller på och bygger ett hus via Götenehus och de har nyligen putsat fasaden på huset. Jag upptäckte ett område på fasaden (till vänster om fönstret på den bifogade bilden) som är lite ojämnt/flammigt. Eftersom jag är novis på området undrar jag om någon vet om det här är normalt eller behöver åtgärdas? Är det slarvigt gjort? Kan det rent av försvinna efter en tid?

Tacksam för svar,
Jesper
Hej,

jag har nyligen fått mitt hus ny putsad för mycket pengar, dessvärre har jag också upptäckt ojämnheter på fler ställe som syns bara på kvällen när det lyser, enligt företaget som har gjort jobbet så är det ingen fel på det och man få bara acceptera det!! hur mycket vet du om det?
 
K
D Daniel 0011 skrev:
Hej,

jag har nyligen fått mitt hus ny putsad för mycket pengar, dessvärre har jag också upptäckt ojämnheter på fler ställe som syns bara på kvällen när det lyser, enligt företaget som har gjort jobbet så är det ingen fel på det och man få bara acceptera det!! hur mycket vet du om det?
Bilder?

Puts är ju ett hantverk och inte industriellt framställt.
Men utan bilder är det ju svårt att bedöma det utförda arbetet.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Bilder?

Puts är ju ett hantverk och inte industriellt framställt.
Men utan bilder är det ju svårt att bedöma det utförda arbetet.
Hej igen, skickar några bilder på fasaden,
tack på förhand
 
  • Suddig bild av en husfasad i svagt ljus, detaljer ej tydliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nattbild av en fasad upplyst av en stark ljuskälla med skuggor, inklusive en del av ett fönster och takränna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en husfasad i skymningen med struktur på ytan belyst av varm belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Låg vinkel bild av en fasad på kvällen med belysning som skapar skuggor på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Inte för att vara sånn, men har man belysningen så som du har på fasaden så är stor risk att man ser en svacka, men dock på en villa så ska man som hantverkare kunna undvika det,

Och trådskaparens bild förmodar jag är en handskuren ytputs typ (lotusan k) som är pålagd för tjock och riven, då blir det lite grötigt, det kommer tyvärr aldrig ge med sig över tid, det är bara något dom säger tyvärr
 
M
Ni får också tänka på helheten, förövrigt ser den bra ut (den vita)
 
Lite ojämnheter blir det alltid i putsad fasad som syns tydligt i släpljus.
Men kan väl tycka att det är för mycket på bilderna som visas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.