Hej

Är det någon som har en bra mall eller en tidigare offert/förfrågan på invändiga målningsarbeten för ett helt hus?

I och med att allt material ingår, känner jag att en offertförfrågan bör vara tydlig på exakt vad det är man vill köpa resp. inte köpa.

Vis av erfarenheten så har jag insett att man ska vara    v ä l d i g t    t y d l i g    när man upphandlar arbete eller material...  :surprised:
 
Det är svårt att använda mallar till detta. Det finns inom branschen en kodmall som refererar till vilka behandlingar som ska göras beroende på underlag och ytmaterial. Detta är svårt att som vanlig människa sätta sig in i, det används av beställare på byggen och reglerar vad som ska göras så att man kan begära in offerter som har beräknats på samma förutsättningar och det går att kontrollera att man verkligen får det man betalar för. Vill man vara säker på att man gör rätt så kontakta en målerikonsult eller liknande så kan du få professionell hjälp och du får även ett bra målerijobb utfört sedan. Som jag sagt tidigare, slarva inte bort ett bra husbygge genom att göra saker själv som andra gör bättre och kostnaden för måleriarbetena är en piss i Mississippi i förhållande till totalkostnaden för ett husbygge. Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.