Hej.
Vi funderar på att bygga på höjden. Det passar vårat hus och tomt bäst.
nu har vi 78kvm boyta och kallvind.

Sista offerten jag fått innefattar:
rivning av befintligt takkonstruktion
Montage av ny takkonstruktion och förhöjt väggliv.
läktning och läggning av pannor och avvattning.
luftspalt, isolering och ångspärr.
fönster ingår ej på egen begäran men montage av fönster ingår

245 plus moms.
Jag tycker det känns prisvärt, vad tycker ni?
jag tänkte klistra in hela offerten där det var mer specifikt men jag vill mer än min nya mobil😄

Mvh
 
Chaly
Jag tycker det låter billigt! Vad har du för yttermått på huset?
 
245 plus moms.
Vad är det för firma som ger ett pris utan moms till en privatperson?:mad:
Om du inte har eget företag som äger fastigheten, så skall offerten vara inklusive moms!
 
Alltså 306 000kr ungefär. Låter väl inte orimligt, ett tak i den storleken kostar väl omkring 130000-150000 före ROT.
 
Chaly skrev:
Jag tycker det låter billigt! Vad har du för yttermått på huset?
11×8 meter
 
thomas33 skrev:
245 plus moms.
Vad är det för firma som ger ett pris utan moms till en privatperson?:mad:
Om du inte har eget företag som äger fastigheten, så skall offerten vara inklusive moms!
Det är ju bara att räkna om själv☺
 
pelpet skrev:
Alltså 306 000kr ungefär. Låter väl inte orimligt, ett tak i den storleken kostar väl omkring 130000-150000 före ROT.
Jag har tagit in lite fler offerter som landat på 550-600 före ROT, utan isolering och ångspärr😨
 
Chaly
De offerter jag fått för lyft på ca 11x13m, 45 graders taklutning, fullisolerad, en kupa, mm har alla legat över miljonen...
 
MTech skrev:
Jag har tagit in lite fler offerter som landat på 550-600 före ROT, utan isolering och ångspärr😨
Ingår vvs, el, material? Har du skorsten, vad händer med den? Kommer du byta fasad på underdelen?
Kan du ladda upp offerter?
 
Gambino skrev:
Ingår vvs, el, material? Har du skorsten, vad händer med den? Kommer du byta fasad på underdelen?
Kan du ladda upp offerter?
El och vvs ingår inte i någon offert. Skorstenen ska ju muras upp så jag väntar på offert från en murarfirma.

Fasad på underdelen byter jag själv, 2 av 4 väggar klara.
Tanken är att det ska sitta en profilerad avdelningslist runt huset.
 
MTech skrev:
Det är ju bara att räkna om själv☺
Givetvis, men det finns lagar som styr detta:
Prisinformationslagen (2004:347)
1 § Denna lag har till ändamål att främja god prisinformation till konsumenter.

2 § "pris: det slutliga priset för en bestämd produkt eller en bestämd enhet av en produkt, uttryckt i kronor, inbegripet mervärdesskatt och andra skatter,"
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
MTech skrev:
Det är ju bara att räkna om själv☺
Utifrån Entreprenörens perspektiv är det AS PUCKAT då privatpersonen har starkt lagligt stöd att inte räkna om.........
 
Där ser man, jag har nog fått fler offerter utan moms än med :x
 
harry73
Boyta kommer att bli ca 150kvm?
då får du ca 70kvm extra. Om din offert är prisvärd beror då också på kvm priset i ditt område. Är det 10tkr per kvm, då, har du ca 400tkr kvar att mura upp skorstenen, sätta innanväggar, tapetsera, el, badrum, mm
 
Max 500k får det kosta totalt annars spricker vårat maxtak.
Jag ska göra allt invändigt själv förutom el och dra värmerör till 4 element. Dvs regla väggar, sätta skivor och lägga golv. Vi planerar inte för badrum på ovanplan.

Det får väl bli en projekttråd om vi väljer att bygga istället för att flytta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.