Tänkte kolla om ni där ute (du kanske är hantverkare själv) kan hjälpa mig om det är någon mening med att lägga ner energi på detta...

Ska flytta in i ett hus där vi vill göra en del renoveringar, ändringar. Tex kök, badrum, göra förråd/garage till rum, flytta vägg,lite målning... Jag har sett att priserna en bit från Stockholm ligger betydligt mkt lägre än här. Skulle Hantverkare från andra städer vara intresserade av detta tror ni,? Skulle man tjäna något? Byggarna skulle kunna bo gratis i huset under tiden.
 
Redigerat:
Tja frågan är ju fri, jag kan tänka mig att några säkert skulle vara intresserade.

själv förespråkar jag lokala entreprenörer då det blir enklare vid reklamationer, kompletteringar osv. känns alltid lättare att ha firman nära.
Tänk även på att kostnader för resor, traktamente mm. tillkommer.
 
Annars brukar väl anledningen för hantverkare från "landsorten" att jobba i Stockholm vara att tjäna mer pengar?
 
Det är definitivt värt att kolla lite, och lägga ut en del krokar, i synnerhet om det handlar om stora arbetsinsatser av de lite dyrare hantverkarna som elektriker och rörmokare.

Annars är det väl så med tanke på ROT-avdraget att skillnaden blir så liten att resor och traktamenten äter upp vad man kan vinna på hantverkare från landsorten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.