fick en offert på takbytet på min kåk på 65000. då var allt med räknat. tegel, stuprör. läckt. byte av vindskiver o plåten runt skorstenen+ randlerna. nu verkar det som om bygggubben helt varit ute o cyklat då han räknade på detta , för nu verkar det som om det inte gick i hop för hionom. dels tog det ca en vecka längre änn beräknat + att han tydligen räknat totalt fel. jag har papper på att det ska kosta 64000 inkl moms, vilket e det enda jag har.
kan han nu komma o kräva mer betalt så här på efterhand. dom övriga 3 bolagen som jag bejärde offert av ville ha 80-85000 inkl moms. ??? ??? ???
 
Jag tror inte att han kan det,eller i alla fall inte om arbetet redan påbörjats(låter ju som det).Har du skrivit på något papper på att du anlitat dom?
 
jobbet e klart sen början av juni. dok har han dröjt med räkningen. jag har inte skrivit på nått utan jag fick bara ett papper på vad som skulle göras o vad det skulle kosta. underskrivet av "chefen"
 
a@westman skrev:
kan han nu komma o kräva mer betalt så här på efterhand.
Knappast, har du fått en skriftlig offert så är det det priset som gäller. Under förutsättning att han ej har gjort mer jobb än vad som är beställt (=efterbeställning). ;)
 
Har du fått en skriftlig offert på jobbet och det är ett fast pris, ja då får han stå där med kepsen i näven och hoppas på din välvilja om du vill betala mer.

Jag jobbar som elkaklylator och skriver offerter hela dagarna, detta är inget unikt det har hänt mig också att man glömmer något i offerten och då är det bara att bita ihop.



 
låter bra. visst hadde man kunnat betala mer om man varit miljonär. men nu e jsag inte det. ;D än 8)

tackar för svaren
 
a@westman skrev:
låter bra. visst hadde man kunnat betala mer om man varit miljonär. men nu e jsag inte det.  ;D än 8)

tackar för svaren
vaa? är du inte miljonär? ;) ;D
 
o idag kom räkningen.
64000+moms= 80000. antagligen.
får nog slå en singnal >:(
 
hehe han fick ge sig. det var hans"sekreterare" som skrivit fel o laggt på momsen. yea right :lol:

så nu e jag glad. kul att det löste sig så lätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.