Hej
Fick just en offert på en Folkpool Classic 4x8m.
Poolpaket Standard 95 000 Sek inkl. moms
Montage exklusive markarbeten samt inkoppling av el och VVS 18 800 exkl. moms
Summa 118 500 inkl. moms

Är det någon som har byggt något liknande och kan säga vad er slutsamma hamnade på. Vi har byggt nytt hus och skall börja planera tomten om ett par veckor. Då vi kommer att behöva fyllmassor passar det bra att gräva för poolen o samband med detta. Sedan tillkommer ju även inkoppling av elen samt anslutning till vår bergvärmeanläggning.

Tacksam för svar.
 
Folkpool (Mercedes SL600)
J&F (Kia 1,1L utan AC)

;)

Kanske inte en helt rättvis jämförelse. Men lite sanning ligger det nog i det..

Jag skulle tro att dem flesta hamlar någonstans mellan 100.000-200.000 Oavsett storlek på poolen.

Det som skiljer dom billigare poolerna (dvs min klass) mot dom dyrare är ju märke och kvalité. Samt om man köper ett kvalitets bad så lejer man bort allt (oftast iallfall). Och då hamlar man en bit över 100.000 :- då är själva poolen mindre än hälften av kostnaden..
Så egentligen är det inte poolen som är dyr utan allt runt omkring. Många bäckar små.

Oavsett kvaliten på poolen & priset.. så är det bra skönt att ta sig ett dop..
 
Har inte kollat upp själv så noga då vi funderar på kanske fixa pool till nästa sommar. Men det är intressant det du skriver om kvaliten, trodde inte att det kunde skilja så pass mycket mellan dem. Har ett par bekanta som bygger med js-fritid, har dock inte hunnit kolla på deras bygge än men får ta mig en titt.
 
ska du gräva ner polen?
 
Mr_Sandnell skrev:
Har inte kollat upp själv så noga då vi funderar på kanske fixa pool till nästa sommar. Men det är intressant det du skriver om kvaliten, trodde inte att det kunde skilja så pass mycket mellan dem. Har ett par bekanta som bygger med js-fritid, har dock inte hunnit kolla på deras bygge än men får ta mig en titt.
Jo tydligen så är det detaljer som man inte riktigt ser & tänker på..

Linertjocklek, kopplingar, pump, filtersand, konstruktion.. osv..

Själv ligger jag i Ultra budget klassen, så det blir tyvvär en billig plast pool i år igen.

dykning förbjuden.. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.