Hej

Jag bor i ett tvålplanshus med källare och har fått offert på FTX-installation enligt nedan.
A, Vad är det som behöver förtydligas och regleras i avtalet?
B. Jag tycker att priset verkar högt eller har jag fel? Arbetskostnaden är 46 000 exkl moms.


1. Förutsättningar


- Leverans och installation av nytt FTX aggregat samt kanalisation enligt bifogade ritningar.

Viss befintlig kanalisation anpassas till nytt system enligt ritningar.

- 2st nya vertikala schakt i gips byggs med placering ungefär enligt ritning.

- 1st horisontell gipstrumma byggs på källarplan med placering ungefär enligt ritning.

- Schakt och gipstrumma målas i vit kulör om inget annat önskas.

- Befintlig frånluft kopplas bort från befintlig alliance fläkt på kattvind. Imkanal till spisfläkt

får sitta kvar.

- Injustering av luftflöden ingår.

- Håltagning ingår.

- EL matning till aggregat ingår.(förutsatt fritt säkringsutrymme i befintlig central)


2. Anbudssumma


Dessa arbeten utförs mot en ersättning av:

158 840 SEK

Utöver anbudssumman tillkommer mervärdesskatt, som beräknas enligt bokföringsmässiga grunder.

Priset är fast

Leveransbestämmelser: ABT06

Leveransvillkor: Fritt monterat

Betalningsvillkor: 10% vid order resterande i mån av utfört arbete, 10 dagar netto.

Dröjsmålsränta utgår med 8% per månad, vid försenad betalning
 
Jag skulle vilja ha en materialspec innan jag beställer något. Antal och vilka ljuddämpare, aggregat etc.
Detta kan stå på ritningen men var säker på att ni är överens vad som gäller.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
Reagerar på skrivningen om moms på bokgöringsmässiga grunder. Momssatsen på material och denna tjänst är ju 25% så varför inte ange detta? Någon som inte lämnar offerter så ofta, eller?
 
A
Jag skulle vilja se en ungefärlig skiss på vad de ska dra och var.

Ca 60000kr inkl moms för arbetet är ok beroende på omfattning. Men jag tycker materialet är alldeles för dyrt i förhållande och vill Som tidigare sagts se en materiallista
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.