Har begärt offert på byte av två altandörrar. Det är två st 30 år gamla elitfönster-dörrar som ska bytas till helglasade elitfönsterdörrar med aluminiumbeklädnad.

I princip ska de gamla dörrarna plockas ut och de nya sättas in, samt foderbrädorna fräsas (för att få plats med aluminiet som bygger 15mm mer än det gamla träet). Tröskelbleck och blecket ovanför dörren ska också bytas.

Man har offererat 28500 för själva dörrarna. Det är lite kampanj nu och ett helt ok pris eftersom jag kan få dem från bygghemma.se för 30000.

Arbetet ska kosta 10000 och material, resor, transporter, bortforsling 4 kkr. Det är dessa två poster jag tycker verkar lite tilltagna. (Priser inkl moms, före ROT).

Jag tycker det borde ta runt 4 timmar per dörr, baserat på hur länge den snickaren arbetade då en tredje likadan fönsterdörr byttes här för ett par år sedan), och material borde i princip vara tätning, fodret och blecken, knappast 4 kkr...

Missar jag något eller har man tagit till på arbete och material/resor? Jag kanske fick ett ovanligt bra pris förra gången - då kostade arbetet 3100 kr.
 
Två gubbar borde kunna fixa detta på en halv dag.
Bortforsling är normalt sett dyrt, bättre att göra det själv.
 
D
Kan det vara så att de givit dig ett bra materialpris för att ta igen det på arbetet för att maxa ditt ROT? Tycker du 33,000:- för dörrarna och 5.500;- för arbetet låter rimligare (fast det blir i slutändan ett par tusen mer för dig på det sättet)?
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.