Jag ska renovera mitt badrum som är 4,5 m2 och har fått en offert på 74 250 kr efter ROT. Sakerna nedan igår i priset.

Rivning av befintligt golv samt väggbeklädnad. Bila upp golv för VVS-arbete. Rivning befintligt skivmterial på vägg. Sänkta tak för montering spotlights. Nytt gipstak. Nytt skivmaterial på vägg. Nya foder och lister. Spackling samt målning tak. Primer, samt spackel. Spackling golv med fall mot brunn. Finspackling golv och väggar. Montering våtrumsmatta på golv och vägg. Våtrumsmatta Forbo eller Tarkett. Demontering samt montering VVS. Byter golvbrunn till standard golvbrunn. Demontering av radiator. Flytta WC-stol. Flytta golvbrunn. Nya vattenledningar i badrum. Återmontering radiator. Demontering samt montering el. Dra fram samt inkoppling el till nytt uttag. Montering fyra spotlights.

Låter detta rimligt för er som har någon kunskap i ämnet? Personligen tycker jag att det låter saftigt, men det är kanske smålänningen i mig.
 
Låter nog lite högt, inte jättehögt. Kolla fler.

Tänk på att om du inte har jordfelsbrytare tidigare så måste det monteras nu, det är något som ofta tillkommer. Och kan ge en onödig konflikt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.