Godkväll!

Vi har ett ridhus där vi behöver gjuta en platta för att ha 4hjuling, häst tillbehör på osv och hade en kille ute idag som tittade på jobbet.

Idag är det en yta på 5,5 x 7 meter som det är sprängsten i marken och jag vill ha någon som gör för arbetet till gjutningen, alltså göra marken rak, padda osv och fick offert på 13k + moms, dom sa att det tar knappt en halv dag att göra.
Fyllnadsmassa har jag så jag förstår inte hur det kan bli så dyrt?

Vad tycker ni? Ska jag kolla vidare eller är det rimligt?
 
A
J JontePe skrev:
Godkväll!

Vi har ett ridhus där vi behöver gjuta en platta för att ha 4hjuling, häst tillbehör på osv och hade en kille ute idag som tittade på jobbet.

Idag är det en yta på 5,5 x 7 meter som det är sprängsten i marken och jag vill ha någon som gör för arbetet till gjutningen, alltså göra marken rak, padda osv och fick offert på 13k + moms, dom sa att det tar knappt en halv dag att göra.
Fyllnadsmassa har jag så jag förstår inte hur det kan bli så dyrt?

Vad tycker ni? Ska jag kolla vidare eller är det rimligt?
Kolla vidare.
känner ingen bonde i närheten?
De flesta av dem fixar detta..
 
  • Gilla
Walle_Norrland_Skåne
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Kolla vidare.
känner ingen bonde i närheten?
De flesta av dem fixar detta..
Kände lite samma!
Ska kolla runt omkring.
Tack för svar!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
J JontePe skrev:
Kände lite samma!
Ska kolla runt omkring.
Tack för svar!
Varsågod
Jag har en god vän.
Han gör detta dagligen..
Han tar 1500 kr för maskinerna.
Och för allt jobb till färdig gjuten platta exkl betong så tar han ca 6500-15000 kr beroende på storleken av gjutform och underarbete... Så 13000 kr för bara att fixa till lät enormt..
 
Lät rätt dyrt efter va ja räkna på de där, då tar ja de som mycket handkraft som gäller.
Va har du för fyllnadsmassa hemma?
 
T Tony Johansson2 skrev:
Lät rätt dyrt efter va ja räkna på de där, då tar ja de som mycket handkraft som gäller.
Va har du för fyllnadsmassa hemma?
Hur mycket är "rimligt"?
Har sprängsten och vanligt grus.
Brorsan var förbi och skopade ur ca 20cm med hjullastaren, så hälften av jobbet är ju nästan gjort haha!
 
  • Gilla
Peter_Nilsson
  • Laddar…
Runt 7000 verkar rimligt, täta av med grus p padda
 
J JontePe skrev:
Brorsan var förbi och skopade ur ca 20cm med hjullastaren, så hälften av jobbet är ju nästan gjort haha!
Varför inte be honom göra klart då?
 
  • Gilla
Jakobk och 1 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Varför inte be honom göra klart då?
Tidsbrist, jobbar borta osv.
Rätt uppenbart annars......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.