Hejsan,

Ska pimpa vårt badrum ifrån 70-tal-gult till 10-tal-fräckt.
Följande ska göras. Ligger i källaren, mot betong. Följande ska göras:

Sätta igen en dörrpost (i betong, sätter igen med lecablock)
Bila upp en gammal, icke godkänd, gjutjärnsbrunn. Sätta i en ny.
Fuktspärra (där det behövs)
Sätta klinkers (15x15cm plattor) på golv 10m2, diagonalt.
Sätta kakel på väggar, hela vägen upp, 22m2
Sätta en "ruta" med glasmosaik på den ena väggen, lite som en fondvägg. 3m2

Jag har köpt allt material själv. Fog, fix, silikon, kakel, klinkers, primer, fuktspärrar osv. (gick på en slant).
Har fått en offert på 11.000 för allt jobb som jag listat ovanför.
Är det ett ok pris?

Mvh

Stefan
 
Är det 11 000 före eller efter ROT avdrag?
 
hempularen skrev:
Är det 11 000 före eller efter ROT avdrag?
Efter rot.
 
Om timpriset är 400:- exkl moms/h så är vi uppe i 44 arbetstimmar (22.000/500). Det tycker jag låter vettigt.
 
Ad acta
Det är för billigt, säkert 40-50000 för billigt, minst exlusive rot-avdrag.

Är han behörig?
 
Ad Acta: Så du anser det rimligt att det ska ta ca 120 timmar för en van hantverkare att göra jobbet stew frågar om? Såvida inte hantverkaren är enarmad så det horribelt lång tid...
Priset var ex. material om du missade det.

Personligen tycker jag det ser ut som ett helt OK pris för det arbetet
 
Ad acta skrev:
Det är för billigt, säkert 40-50000 för billigt, minst exlusive rot-avdrag.

Är han behörig?
Han är våtrumsbehörig.

50.000 låter väldigt väldigt dyrt!
 
Jag tyckte det lät väldigt okej.

Kul att du fick någon som gör jobbet fast du håller med material.:D
 
Om det verkar vara en duktig hantverkare (du har väl kollat referenser?) så låter det som ett bra pris i mina öron.
 
stew skrev:
Hejsan,

Ska pimpa vårt badrum ifrån 70-tal-gult till 10-tal-fräckt.
Följande ska göras. Ligger i källaren, mot betong. Följande ska göras:

Sätta igen en dörrpost (i betong, sätter igen med lecablock)
Bila upp en gammal, icke godkänd, gjutjärnsbrunn. Sätta i en ny.
Fuktspärra (där det behövs)
Sätta klinkers (15x15cm plattor) på golv 10m2, diagonalt.
Sätta kakel på väggar, hela vägen upp, 22m2
Sätta en "ruta" med glasmosaik på den ena väggen, lite som en fondvägg. 3m2

Jag har köpt allt material själv. Fog, fix, silikon, kakel, klinkers, primer, fuktspärrar osv. (gick på en slant).
Har fått en offert på 11.000 för allt jobb som jag listat ovanför.
Är det ett ok pris?

Mvh

Stefan
Tycker priset verkar vara lite i underkant (inte så mycket dock) men är det en duktig och seriös hantverkare som lämnat priset så är det bara att gratulera.

Men vem ska flytspackla?
 
RobZombie skrev:
Tycker priset verkar vara lite i underkant (inte så mycket dock) men är det en duktig och seriös hantverkare som lämnat priset så är det bara att gratulera.

Men vem ska flytspackla?
Rätta mig om jag har fel, men det behövs väl inte flytspackla om det är redan är ett våtrumsklassat utrymme. Betong, med fall mot golvbrunn.
De jag har pratat med har sagt att man ska låta golv och ytterväggar (betong), vara som de är. På med vanlig primer. Innerväggar (även de i betong) skall primas med speciell våtrumsprimer (Svindyr!!). Detta för att golv och väggar ska kunna andas.
Har inte hört att något ska flytspacklas, och jag hoppas att kakelgubben har koll, annars tvivlar jag på hans våtrumsbehörighet :)

Han har varit här innan och gjort lite småjobb, och det har sett bra ut! Verkar vara kunnig och stå för sitt ord.
 
Ska man följa reglerna så ska ju den golvbrunnen bytas, men det är ju inte så viktigt i källare om det skulle behövas senare men spara lite extra klinkers ifall det är något som kommer behöva åtgärdas.
 
AnneFi
Bezt skrev:
Ska man följa reglerna så ska ju den golvbrunnen bytas, men det är ju inte så viktigt i källare om det skulle behövas senare men spara lite extra klinkers ifall det är något som kommer behöva åtgärdas.
det står ju att golvbrunnen ska bytas.. ?
 
AnneFi skrev:
det står ju att golvbrunnen ska bytas.. ?
Ja det gjorde det visst.
 
stew skrev:
Rätta mig om jag har fel, men det behövs väl inte flytspackla om det är redan är ett våtrumsklassat utrymme. Betong, med fall mot golvbrunn.
De jag har pratat med har sagt att man ska låta golv och ytterväggar (betong), vara som de är. På med vanlig primer. Innerväggar (även de i betong) skall primas med speciell våtrumsprimer (Svindyr!!). Detta för att golv och väggar ska kunna andas.
Har inte hört att något ska flytspacklas, och jag hoppas att kakelgubben har koll, annars tvivlar jag på hans våtrumsbehörighet :)

Han har varit här innan och gjort lite småjobb, och det har sett bra ut! Verkar vara kunnig och stå för sitt ord.
Nej det är ju inte alls säkert att det behöver flytspacklas. Finns det redan ett korrekt fall finns det ju ingen anledning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.