Har nån byggt ett garage nyligen? Va betalde ni per kvm?
 
Har en carport 6x3 skulle vilja veta också
 
Jag byggde nyss en vidbyggd carport med panel på långsidan på 6x3.8m snözon 5 själv. Material 25tkr och ca 60h i tid ink allt. Räkna in hyra av minigrävare(vilket jag hade gratis), typ 3000, och en timpeng på 500 ink moms så borde det handla om 58000 kr och således 2540 kr per kvadrat.
 
A anojak skrev:
Jag byggde nyss en vidbyggd carport med panel på långsidan på 6x3.8m snözon 5 själv. Material 25tkr och ca 60h i tid ink allt. Räkna in hyra av minigrävare(vilket jag hade gratis), typ 3000, och en timpeng på 500 ink moms så borde det handla om 58000 kr och således 2540 kr per kvadrat.
Vad är snözon 5? Min carport är på grus just tänkte asfaltering sen anlita folk att bygga.. Kommer bara åka in bilen på vinter tid
 
För att få ett seriöst svar behövs mer info, platta på mark? Plintar ? Isolerat och uppvärmt ? Snözon ? Takbeläggning ? Portar? Dubbelgarage ? El?

Full isolerat med platta på mark, osv tippar ja på mellan 12-15000kr / kvm bortlejt
 
buspojken buspojken skrev:
För att få ett seriöst svar behövs mer info, platta på mark? Plintar ? Isolerat och uppvärmt ? Snözon ? Takbeläggning ? Portar? Dubbelgarage ? El?

Full isolerat med platta på mark, osv tippar ja på mellan 12-15000kr / kvm bortlejt
  1. Jag har carport på plintar och plåttak 6x3 på grus..
 
  • Bil parkerad under en carport med plåttak på plintar, grusdrivväg framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ringde stadsbyggnad så sa de att de skulle kostar från 10.000kr för bygglov... De var dyrt.. Tänkte bygga om det till kallgarage utan garageport..
Tror ni jag åka dit??
 
T Tohan skrev:
Ringde stadsbyggnad så sa de att de skulle kostar från 10.000kr för bygglov... De var dyrt.. Tänkte bygga om det till kallgarage utan garageport..
Tror ni jag åka dit??
Stor risk nu när du lagt upp adressen.
 
Ska de vara så dyrt för små justeting
 
M Ellboj skrev:
Har nån byggt ett garage nyligen? Va betalde ni per kvm?
Jag har nyligen begärt in en offert på ett kallgarage på ca 60kvm. Min ambition är at tgöra så lite som möjligt själv. Det gav ett kvm-pris på nästan 10.000kr...
 
J Jimmiekingen skrev:
Jag har nyligen begärt in en offert på ett kallgarage på ca 60kvm. Min ambition är at tgöra så lite som möjligt själv. Det gav ett kvm-pris på nästan 10.000kr...
Men vad ingår i priset?? Gjuta plattan inkluderar? Hur som helst är det utomjordisk pris..
 
T Tohan skrev:
Ringde stadsbyggnad så sa de att de skulle kostar från 10.000kr för bygglov... De var dyrt.. Tänkte bygga om det till kallgarage utan garageport..
Tror ni jag åka dit??
Vad är ett kallgarage utan port? Är det inte det du har?
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Vad är ett kallgarage utan port? Är det inte det du har?
Kallgarage med garageport utan isolering.. Just nu har jag carport
 
T Tohan skrev:
Kallgarage med garageport utan isolering.. Just nu har jag carport
Det är ett kallgarage du skall bygga om till.

Det kräver bygglov då det är fasadändring att sätta en port.
 
R Robert-san01 skrev:
Det är ett kallgarage du skall bygga om till.

Det kräver bygglov då det är fasadändring att sätta en port.
De jag menade att avgiften var dyrt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.