Skärmbild av en offert med detaljerade arbetsbeskrivningar och angivna priser för bygg- och renoveringstjänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej. Tänkte höra vad ni tycker om denna offert? Om priser är bra eller ej? Vet inte så mycket om detta själv så 🤔
 
Tycker det låter ganska rimligt. Vi betalade närmare 130k (efter rot) för vår dränering med isodrän. Visserligen bilade dom bort lite grejer runt huset då med samt satte dubbla isodrän-skivor. Inklusive bortforsling av en himla massa ton betong efter sen också.. En dränering brukar ligga i dom trakterna du anger efter rot, så tycker det låter som ett vettigt pris baserat på de offerter jag tog in när jag dränerade huset.
 
Det står inget om ev. kallasfalt på grunden och om det tex. behöver blästras bort vem som står för den kostnaden.
 
wildeside
Blästra grunden är att rekomendera för att få fullgott resultat. vi blästrar alla grunder innan vi isolerar med iso/por drän.
 
Jag skulle rekommendera att sätta 200mm isodrän. De dyra är att gräva upp och allt arbete kring det, ett till lager med isodrän är liten kostnad i de hela. Bara kolla på hur isolering ser ut i hus stommar har ändrats under senaste 20 åren, dvs allt går åt att vara mer isolerat, så blir källaren varm och god. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.