Vi tänkte isolera vår övervåning i Älvsbyhusmodellen Höner och fick ett fast pris på 110 000 från säljaren. I dett ingår alltså inget färdigställande av rum utan bara så man kan ha det som stort förråd.

Är det någon som har erfarenhet av att ha gjort det själv och isåfall vad det kostar.
 
Låter dyrt!
Vad är det som ingår då, och vilken skillnad är det för hur det skulle göras annars?
 
Jag tror detta är ett bra pris om man vill att någon annan skall göra det, i alla fall med stockholms mått mätt om det rör sig om vita pengar.

Gissar att materialet för detta går på omkring 30-50 tusen beroende på inköpsställe och isoleringsmängd.

Det är väldigt mycket jobb som tar tid om man skall göra det själv men tycker man att det är kul och är villig samt har förutsättningarna att göra det så spar man ju mycket pengar.
 
Öppnade tråden blixtfort då jag trodde du skulle skaffa höns och ha i den oinredda övervåningen.... :surprised:
 
  • Gilla
jim_b
  • Laddar…
Fredrik_J skrev:
Öppnade tråden blixtfort då jag trodde du skulle skaffa höns och ha i den oinredda övervåningen.... :surprised:
;D ;D ;D Den va bra! ;D ;D ;D
 
Fredrik_J skrev:
Öppnade tråden blixtfort då jag trodde du skulle skaffa höns och ha i den oinredda övervåningen.... :surprised:

Det trodde jag med :D :D ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.