Har köpt en villa där övervåningens golv knakar på vissa ställen. Man kan på vissa ställen känna när man står/går att det inte är helt plant. Har någon egen erfarenhet av detta, kan det parketten som knakar eller är den spånskivorna under?
Jag är sugen att prova att byta ut parketten mot heltäckningsmatta, golvet är inte slitet så helst vill jag ju lyckas i min investering i pengar/jobb :cool:
 
imported_Robban imported_Robban skrev:
Har köpt en villa där övervåningens golv knakar på vissa ställen. Man kan på vissa ställen känna när man står/går att det inte är helt plant. Har någon egen erfarenhet av detta, kan det parketten som knakar eller är den spånskivorna under?
Jag är sugen att prova att byta ut parketten mot heltäckningsmatta, golvet är inte slitet så helst vill jag ju lyckas i min investering i pengar/jobb :cool:
Det är ju relativt vanligt att golv börjar knarra efter att antal år. Det kan ju vara parketten i sig, eller underliggande golv, och/eller bjälklag. Det kan j u i sin tur ha orsakats av sättningar, något element som inte är fäst ordentligt, gamla funktskador eller att något lagts för tajt eller löst när det byggdes osv
Svårt att säga utan att felsöka.

Jag har försökt få bort knarr från min tappa från 60-talet, föröskte lite trick med att fästa upp vagnstyckena, vilket inte hjälpte så jag gav upp, det kräver för mycket inggrepp...den får knarra :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.