Hej undrar om märket trend är något kvalitetsmärke, det gäller en överhandsfräs trend t3. Ser väldigt liten och smidig ut?
 
Trend är ett kvalitetsmärke så vitt jag känner till. De, snarare än DeWalt har väl tagit över Elus innovativa sida.

T3 har väl ersatts av T4 tror jag. Tror dessutom man kan ta ur motorpartiet och använda det som sniderimaskin, om man nu är lagd åt det hållet.

Eftersom T3 inte är i produktion längre förutsätter jag att du köper den begagnad, och inte av Toolbox, för de är absurt dyra. I vissa fall 3-4 gånger dyrare än att köpa direkt från England.
 
Haha OT: Tyckte att det såg att att vara samma profilbild på #1 och #2, alltså samma person. Tänkte va' fan, svarar "fnularn" på sitt eget inlägg... :D

//Patrik
 
Det slog mig faktiskt också att bilderna är likartade på något sätt, men nej, vi är inte vad jag känner till samma person:)
 
OK tack Handyman, jo det är en beggad maskin jag skall köpa.
 
Mr Handyman skrev:
Det slog mig faktiskt också att bilderna är likartade på något sätt, men nej, vi är inte vad jag känner till samma person:)
Vem vet du är ju från Stockholm oxå???:D
 
Redigerat av moderator:
Inte nåt med T5 att göra men köpte Trends jubileums set med routerbits för två år sedan... (eller tre?). Hursom är jag sjukt nöjd med kvaliten på dem... Används just i dagarna för att fräsa kanter på fönsterbrädor till hela huset :)

(köpte dem hos DM samtidigt som en 621 och en 625). Edit... 2006-06-08 tom.
 
Gör en liten utvärdering av Trend 3:an jag köpt. Den är verkligen i litet smidigt format, är ju visserligen en liten fräs effekt 550w spänhylsor 6/8mm max fräs-diameter 30mm. Varvtal 8000-32000. Kvaliteten känns bra, maskinen går att frigöras så den blir en rakslip. Kroppen på maskinen ser ut som en vinkelslip utan växelhus. Har bara provat att fräsa radie på plyfa, men jag tror vi kommer komma bra överens.:)
Trend%20T3.jpg
 
Redigerat:
Fnularn skrev:
Gör en liten utvärdering av Trend 3:an jag köpt. Den är verkligen i litet smidigt format, är ju visserligen en liten fräs effekt 550w spänhylsor 6/8mm max fräs-diameter 30mm. Varvtal 8000-32000. Kvaliteten känns bra, maskinen går att frigöras så den blir en rakslip. Kroppen på maskinen ser ut som en vinkelslip utan växelhus. Har bara provat att fräsa radie på plyfa, men jag tror vi kommer komma bra överens.:)
[bild]
Låter spännande, återkom gärna med mer info när du har kört den mer. Tänk på att den har ett högt varvtal - långt ifrån alla fräsar klarar av 32K rpm, vilket kan vara en bra ide att kolla innan. Tänka också på att aldrig någonsin använda fräsar i maskinen när du använder den som en rak slipmaskin, endast slipstift är det som gäller då.
 
En liten fräs med lös motor är väldigt lätt att montera i bord, underifrån eller ovanifrån.

Det finns säkert färdiga rörkragar som passar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.