Det verkar som om jag tagit till lite väl i beräkningen av hur mycket cellplast jag behövde för att isolera golv över krypgrund. Jag har så mycket att jag kan isolera all väggarna också och ändå få 30-40 skivor över. Är det en klok ide att lägga dessa ovanpå markplasten för att höja tempmeraturen något i grunden? Jag skulle naturligtvis kunna lägga till ytterligare ett lager som golvisolering men jag vill ha rimligt värmeläckage för att undvika fuktskador. Jag kan väl tillägga att jag har gått från 5-10 cm torvisolering utan plast någonstans. Nu 100 mm cellplast under torven vilket bör räcka ganska långt. Hqa även plastat marken vilket bör sänka fukten något. Det har inte varit några stora fuktproblem de senaste 10-20 åren vad jag vet, men alla förändrinngar är ju riskfaktorer.
 
C
Om du googlar lite på isolerade krypgrunder så hittar du nog nåt relevant för frågan tror jag. Det är nåt som folk har gjort iallafall, så mycket vet jag.
 
cheetah. Tro mig jag har googlat massor men inte fått svar på just denna fråga. slänga på ett antal cellplastskivor ovan plasten. Bra, dåligt eller bara meningslöst?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.