Hej!
Skulle gärna ha öppen planlösning mellan kök och vardagsrum men finns det ngt att göra med tanke på att trappan går precis under, ngn som gjort ngt likande. Se bilder
 
  • Trappa i hem med vit räcke och öppning mot annat rum under, kommod framför och inredningsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med vita skåp och trägolv som gränsar till ett vardagsrum, separerade av en vägg där trappan går under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa i ett hem leder upp medan en vit dörr på vänster vägg öppnar sig till ett annat rum, fråga om öppen planlösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tja. helt öppet kommer det ju inte att bli eftersom du ändå kommer att ha en trappa mitt i öppningen. Visst kommer det säkert upplevas som mer öppet och luftig ändå. Trappans konstruktion och infästning kan ev behöva ses över om du tänkt plocka bort väggen hela väggen dit fondväggen börjar.
Att ha i åtanke är också att du tappar användbar väggyta i köket, visst kan en del säkert flyttas till den lediga väggen men då kommer det ju också skymma båda dörröppningarna så att det känns trång. Samt att du måste flytta imkanalen (fläktkanalen).
Känns tyvärr som att det inte är något som låter sig göras enkelt
 
Tror det blir rätt märklig öppning, inget jag skulle vilja haft hemma.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Varför :thinking:
 
Nej, den idén känns inte alltför genomförbar så som planlösningen verkar vara, då får nog hela alltihopa göras om.

Jag skulle aldrig ha öppet från köket mot en trappa; gud vet allt vad som skulle kunna landa i grytorna därifrån, hemma hos oss skulle det i alla fall fall bli mer än lovligt med pälstussar i maten...
 
  • Gilla
larka742
  • Laddar…
BirgitS
Jag tror det räcker att bara bredda öppningen med typ en halvmeter så gör det stor skillnad för vilket intryck man får.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.