Hej!

Hur gör man bäst för att ta bort de golvbrädbitarna som är inrutade av tumstocken på bilden för att på så bra som möjligt kunna laga det igen?

Det är ett gammalt fint brädgolv i mitt torp med 3,5 cm tjocka plank så det gör ont i hjärtat att behöva skada det, så vill göra så lite åverkan som möjligt, men måste komma åt rörspisen vid bjälklaget som står på våningen under.

(Hålet på bilden är en uttjänt kamin på ovanvåningen som jag rivit. Jag trodde rörspisen låg direkt under den kaminen, men de låg ca 50 cm omlott med halva rörspisen under golvet)
 
  • Oavslutat byggprojekt, träplankor, dammigt, tomrum, byggmaterial på betonggolv, renoveringsarbete, oinrett utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Jag har samma problem, behöver ta upp ett svajjigt trägolv. Men tyvärr tror jag inte det går att få tillbaka det på ett snyggt sätt.
 
K Katthatt skrev:
Jag har samma problem, behöver ta upp ett svajjigt trägolv. Men tyvärr tror jag inte det går att få tillbaka det på ett snyggt sätt.
Jag körde några drag med en ryggsåg med en snabbvinkel som sågmall och sedan tog jag multiverktyget med metallklinga och kapade. Var rädd för spik i spånten så vågade inte köra med sänksåg. Fick bort bitarna snyggt, tror jag kommer få tillbaka dem med ok resultat sen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.