hsd
Tänker byta efter (för mycket) trassel, vilken leverantör har NI och hur funkar det?
Har öppen fiber och tänker bredband - tv - telefon från samma leverantör
 
J
Det finns fyra att välja mellan om du vill köra triple play från samma leverantör. Bahnhof, Boxer, Telia och Viasat. Eftersom du redan har en och är missnöjd återstår tre. Eftersom Boxer köpts upp av Comhem kanske det är osäkert vad som händer med dem. Bahnhof har stora bekymmer med överbokning, men å andra sidan håller man hårt på integriteten, ähum kanske därför de har nämnda problem just nu. Telia är störst, dyrast, men har större resurser för support och kundtjänst. Viasat har jag dålig koll på. Vad har du för behov av kanaler och router etc?
 
Redigerat:
Telia, inte billigast men dom få gånger något strulat så har vi fått snabb hjälp.
 
hsd
Kanaler på tv, ett mellanpaket..., har kollat de tillgängliga och det finn passande
Router räknar jag med att byta till leverantörens Burk, har lan och AP som jag bara hänger på när det blir dags
 
Jag kör Viasat sedan 1,5 år ungefär. Har dock bara TV + bredband så hur deras telefoni fungerar kan jag inte säga. Men bredbandet och TV har fungerat fint. Har kört 100/10 för 273 kr per månad och nu 10/10 för 193 kr per månad. TV med basutbudet ligger på 273 kronor har jag för mig. Funderar dock starkt på att säga upp TV när bindningstiden går ut nästa år då jag mest kollar på play-kanalerna samt Netflix.

Körde precis Bredbandskollen och fick ut 73 Mbit/s ner och 13 Mbit/s upp vilket är klart godkänt på 10/10 :D

Hoppade på deras erbjudande när de körde en drive för 1,5 år sedan för att locka över kunder. Vid det tillfället var de iaf billigast på bredbandsdelen jämfört med de andra i Öppen Fiber.

Edit: Kan tillägga, om jag ska nämna något negativt, att TV-boxen som jag fick från Viasat (tror att det var den enklaste modellen med HD men utan inspelning osv) är ganska seg i menyerna. Vill minnas att jag upplevde att boxen från Telia var något bättre. Den fungerar dock och är inget jag bryr mig nämnvärt om då jag som sagt sällan tittar på "vanlig" TV.
 
Redigerat:
hsd
Okey
Det var inte många svar så jag valde boxer, fåår väl se hur det fungerar :rolleyes:
 
hsd
Det blev inget, efter flera borttapppade beställningar ,konstiga undanflykter och flera samtal med kundtjänst samt support både på bredband, tv och telefon gav jag upp när de inte fick igång allt (väntade en dryg vecka efter boxers utlovade startdatum)
Ringde och flyttade allt till Telia, det hoppade igång som de utlovat, dessutom får men ett betydligt trevligare bemötande hos Telia, när tex. när deras kundtjänst kopplar över till supporten slipper man sitta i en ny telefonkö och all löste sig med ETT samtal, jämfört med 30 till Boxer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.