Hejsan! Efter lite missöden med den befintliga toaletten behöver jag nu köpa en ny. Kravet var en golvstående rimless för 2-2,5k. Hittade en CAMARGUE NORDEN 4330 RIMLESS och köpte glatt hem denna. När jag skulle packa upp den upptäckte jag till min förfäran att det är en öppning på baksidan, med en för mig okänd funktion.
Då toaletten står precis bredvid öppen dusch med draperi=kommer få vattenstänk och ibland vattenpöl på duschsidan- så innebär detta att öppningen blir perfekt för vatten(och vattenånga för den delen med) att ta sig in utan möjlighet att torkas ur då den kommer stå ca 4cm från en vägg med vattenrör.
Är det helt kört med denna modellen eller går öppningen att täppa till eller finns det någon annan lösning?
 
  • Öppning på baksidan av en golvstående Camargue Norden 4330 rimless toalett nära en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Sådan öppning har Ifös stolar också, brukar följa med ett plastlock som man sätter i hålet. Din frågeställning med att det kommer in vattnet i hålet kan du ju släppa och att det inte skulle torka.
 
Tack då ska jag se om det går att få tag på något sådant!
 
Har du kollat att locket inte ligger i stolen? Sen att ånga ska leta sig in där är ju inget som helst problem.
 
Har pratat med återförsäljaren Bauhaus nu och tyvärr erbjuder de inget plastlock att varken köpa eller få tag på.
Blir att lämna tillbaka stolen så fort som möjligt nu om ingen står på någon fantastiskt lösning!
 
Jag tror du kraftigt överskattar risken och följderna av att vatten och vattenånga kommer in genom hålet.
 
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Även om du har ett lock där så rinner det ju in vatten om det kommer på golvet och lutningen medger det. Finns som sagt ingen anledning att oroa sig om ni inte golvet är gravt felbyggt så att det i det närmaste forsar in just där då........Men det skulle ändå inte påverka något.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Ja, om det rinner vatten dit är det väl snarast bra att det är ett större hål så att det enklare kan torka ur?
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.