Osäker på vilken undergrupp jag ska posta i. Testar här och så får ni flytta om det behövs.

Jag håller på att renovera upp en gammal sommarstuga. Då det är dags att dra el, montera lamputtag osv så inser jag att jag borde fatta beslut om saker som kameror, datakablar osv nu när jag har chansen att göra smarta val i tid. Vi tillbringar 8v på sommaren i stugan och nån långhelg men i övrigt står den i princip tom.

-Kan ni tipsa om driftsäkert och lättinstallerat system för kameraövervakning och styrning av belysning utomhus och inomhus? (Priset är inte oväsentligt)

-Är det korkat att välja att ha typ en 4G router till billigt kontantkort för att kunna ha ett wifi året runt och kunna kolla kameror osv? På sommarmånaderna byter jag till annat abonnemang eller ADSL för att få fri data. Det känns meningslöst att betala för en fast lina för tiden vi inte är i huset men jag vill inte vara dumsnål...

Jag förstår att det här säkert diskuterats här tidigare men när jag provat söka så hittar jag främst äldre trådar och jag tänker att tekniken utvecklas fort. Om ni ger mig tips på nåt nyckelord så kan jag kolla det och begrava den här tråden

Tack på förhand
 
Får man fråga vad kameraövervakningen tillför för säkerheten mot inbrott?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Får man fråga vad kameraövervakningen tillför för säkerheten mot inbrott?
Ingenting. Jag vill bara kunna ha koll lite på huset så jag slipper upptäcka att det ockuperats av pundare eller brunnit ner när jag kommer dit efter ett par månaders frånvaro
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.