Tanken är att vi skall flytta till huset med bifogad planlösning. Renovering kommer att få göras stegvis men vi vill redan nu börja planera vad som skall göras för att kunna göra en uppskattning av kostnaden:

Steg 1:

* ett badrum med dusch (köksentréen kan stängas igen då den inte kommer att användas)
* en hall med bra avhängningsmöjligheter för kläder
* gärna få in mer ljus

Steg 2:

* Nytt kök (man kan ev tänka sig en utbyggnad, kanske 3-3,5 m) med köksö.

I "vardagsrummet" som gränsar till köket så har vi tänkt ha en matsal.
 
  • bottenvåning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Puffar upp detta inlägg då det ser ut som om det kan gå snabbt med huset med inflytt ev första januari...

I första steget vill vi ha ett badrum (istället för en den lilla gästtoaletten). Nytt kök etc får komma lite längre fram.
 
Anledningen att ingen har svarat är nog att detta inte är så lätt. Speciellt inte om ni först bara vill göra ett badrum. Jag tror att ett helhetsgrepp över köket, köksentren och den gamla toan/hallen antagligen ger bäst resultat. Troligen får ni möblera om i köket, bygga badrum vid köksentren och få den nya hallen där toan är nu för att ni ska kunna uppfylla era önslemål. Och det blir ju svårt om ni först bara gör något åt nuvarande toan.

Om ni inte vill börja ändra på trappan. Men det antar jag att ni inte vill.
 
Tack för svar! Vi är inne på att stänga igen köksentrén för att bygga ett badrum där och precis som du säger försöka få till kanske ett kapprum där gästentrén är idag.

Trappan kan vi omöjligt ändra och jag antar att köket blir heltokigt om man stänger igen den ena entrén dit men det får ju bli en temporär lösning i så fall tills vi har möjlighet att byta kök (och i samband med detta förhoppningsvis bygga ut det något).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.