Vi har fått vind renoverad av hantverkare.
Innan renoveringen hade vinden ett laminatgolv.
Vår intention var att golvet skulle sänkas ca 20 cm och därefter skulle det gamla läggas tillbaka eller att vi köpte nytt som las.

I offerten står detta:
"Riva upp det gamla golvet, samt sänka och montera golv till i nivå med golv i trappan upp. Sänks ca 20 vm"

Nu vill de ha extra betalt för att de la laminatgolvet.
Jag fattar inget, kan dom i offerten bara menat undergolv när dom skriver "montera golv"?
Är det i så fall rimligt? Jag har ännu inte pratat med dom, vill ha råd först.

Jag blir snurrig av detta....hjälp mig snälla.
 
S
Frågade dom i efterhand när undergolvet var klart om dom skulle köra laminaten ockdå? Isåfall skulle dom kunna hävda det som en separat order. Har dom däremot bara kört på utan dialog så ser jag inte hur dom skulle kunna hävda att detta ska betalas extra, blir ju lite som att de börjar montera nya golvlister och tar extra betalt för det med
 
Offerten skrevs av företagets arbetsledare.
Inför offertskrivande överlämnade vi ett dokument angående det vi ville ha gjort och där nämnde vi laminatgolv.
Även i mailväxling med företaget skriver dom att lägga klick-golv ingår.
Hantverkarna som var här kan vi eventuellt ha sagt till att vi skulle ha laminatgolv, eftersom det var självklart för oss.
Nu minns jag inte om dom protesterade, men om dom gjorde det så brydde jag mig inte eftersom jag var säker på vad vi kommit överens om med arbetsledaren.
 
kulle
"Även i mailväxling med företaget skriver dom att lägga klick-golv ingår."

Ja då är det ju inte mycket att orda om för företaget, ta kontakt med arbetsledaren så löser det sig säkert.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.