Jag har en öppning mellan två väggar. Det är ingen dörr utan en öppning. Jag skulle behöva minska öppningen och lägga till lite på ena väggen.

Hur kan man göra det här? Med så liten ökning tänker jag att det kan bli knepigt med gipsskivor?
 
A
Du behöver ju reglar bakom och sedan skruvar man gips i reglarna.


Pratar vi bara om några cm eller dm på ena och andra sidan? Du skrev 10-15 cm på ena eller är det på båda?

Du får säkert många bra förslag om du kan lägga upp en bild.
 
  • Gilla
somesundaymorning
  • Laddar…
Med så lite som ska ändras kan du välja lite vad du vill och kan jobba med. Gips är säkert bra som brand- och ljudisolering, men vid en öppning spelar ju det ingen roll. Visa gärna bild så man ser hur det ser ut med tak, golv och lister och berätta vad du vet om hur väggen är gjord.
 
  • Gilla
somesundaymorning och 1 till
  • Laddar…
Absolut. Det är bara denna jag skulle behöva öka lite på för att kunna sätta in två sexti-kyl/frys på andra sidan. Det står två stycken där nu (installerat under 80-talet), utan passbit. När jag har gjort köksplanering med diverse företag så behöver jag öka lite på den väggen så den inte är exakt 120.

Det är gipsvägg.
 
  • Gammal vit kyl/frys står mot en blåmålad gipsvägg, barnritning på kylen, interiör bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Bara regla på så långt ut du behöver, fästa några kortlingar i existerande vägg och sen gipsa. Spackla skarven mot blå väggen med remsa och sen måla om hela väggen.
 
  • Gilla
somesundaymorning
  • Laddar…
Tack bästa! När du skriver kortlingar, hur menar du att de ska sättas? Tvärs emellan sista regeln och regeln innan? Eller någon annan tanke där?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.