Hej,

Jag håller på att renovera några fällbara trädgårdsstolar i teak och på några av dem har öglebulten/ögleskruven (eller vad det mer kan tänkas heta) gått av. Den används för att hålla ihop sits och ryggstöd och det blir inte så bra att vara utan den ;)

Dimensionen är M6x100mm och innerdiametern på öglan är 8mm. Jag antar att det är rostfritt, bifogar en bild på en som har blivit böjd (antar att det behöver vara rostfritt?). Hur jag än letar hittar jag bara de som är kortare (60-70mm) men jag måste tyvärr ha 100mm (eller längre som jag kan kapa). Jag har hittat någon enstaka som är rätt i mått från någon båttillbehörsbutik men då är priset ett antal hundralappar per styck vilket är lite för mycket att lägga på stolarna.

Några tips på var jag skulle kunna få tag på detta och om det verkligen behöver vara rostfritt?

Hoppas ni får en underbar helg!
Lasse

Böjd öglebult i metall mot träbakgrund, använd för att sammanfoga delar av trädgårdsstol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tillägg: jag bor strax söder om Stockholm (Tyresö), har någon tips på en välsorterad fysisk butik som skulle kunna ha detta i sitt sortiment i Stockholmsområdet?

Lasse
 
Sivert Skruv eller Flinks Järn kan nog tänkas ha eller få hem.
 
J jonko skrev:
Sivert Skruv eller Flinks Järn kan nog tänkas ha eller få hem.
Tack, jag får kolla med dem!

Lasse
 
Jag var förbi både Sifverts och Flinks och hittade precis vad jag behövde hos den senare (y)
 
  • Gilla
jonko och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.