satte upp staket igår.. obehandlat vikter 25x45.. har 1.20 mellan reglarna..
0.8 cm i mellanrum.. redan börjat kröka sig. så jävla trött blir man.. vad kan man göra nu.
bara byta ut att eller vad.. tröttsamt
 
  • bild.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kanske ska man öka avståndet mellan ribborna så ser man inte de så väl som nu kanske..
 
gasto skrev:
satte upp staket igår.. obehandlat vikter 25x45.. har 1.20 mellan reglarna..
0.8 cm i mellanrum.. redan börjat kröka sig. så jävla trött blir man.. vad kan man göra nu.
bara byta ut att eller vad.. tröttsamt
Sätt 3 st 22x45 mellan dom bef o skruva fast dom så blir det stadga i det hela
 
Va väll inte så oväntat?
En imellan kan väll räcka c/c 60.
 
sätt 3 st 22x45 lodrätt menar du?.. 60 cm imellan bara.. ha sett många många har runt 110 som fått det att funka.. lotterie.
 
sätta 3 st mellan 120? blir ju 40cc imellan.. så ja behöver inte sätta fler reglar?
 
jävla tråkigt när man köper ribb så är typ hälften lite vågiga.. borde säljas till halva priset..
 
gasto skrev:
sätta 3 st mellan 120? blir ju 40cc imellan.. så ja behöver inte sätta fler reglar?
30cc för att vara exakt..
 
yes 30 blir det.. räcker det inte med 60cc tror du? kanske ser dumt ut med så mycket`?
 
gasto skrev:
yes 30 blir det.. räcker det inte med 60cc tror du? kanske ser dumt ut med så mycket`?
OK tog nog i lite men sätt en mellan på 60 ock en på var sida o liksom kläm ihop dom
det räcker då att skruva några stycken i varje med typ 60 mm skruv eller 65
 
ok som ett kors då... sätta fast dom 2 i reglarna som möter den vågrätta som skarvas ihop menar du?
hade tänkt ha de som lite insynsskydd. men man ser ändå... man få nog ha en på varje sida för det ska funka.. eller höjer ja avständet till 13 mm.. kanske snyggare men lite större gap
 
gasto skrev:
ok som ett kors då... sätta fast dom 2 i reglarna som möter den vågrätta som skarvas ihop menar du?
hade tänkt ha de som lite insynsskydd. men man ser ändå... man få nog ha en på varje sida för det ska funka.. eller höjer ja avständet till 13 mm.. kanske snyggare men lite större gap
Tänkte en på var sida lodrätt mitt emellan dom bef skruva genom alla tre på några ställen
 
Redigerat:
Räcker det inte har en på insidan ? På 60cc ser nog slut ut att ha en utvändigt oxå för utseendet eller vad tror du
 
Har själv byggd liknande räcke. Mina slutsatsef är:
Kommer aldrig köpa billigare virke för den är i regel sämre, bitar är krokiga och dåligt hyvlade mm och när man väljer de bästa exemplaren så lackar personalen! Fy fan för den affären.
För det andra så satt jag distanser och strävor för att fixera räcke i sitt läge under torkprocessen. Solen ligger på och torkar/värmer ena sidan medens andra sidan är blött och kall det ger sig självt att det blir krokigt. Nu har det varit fixerat i 6månader och det börjar bli dags att ta bort det och se resultatet.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
 
Ja jävla skit reglar 45x45 är nästan ett måste tråkigt att behöva ha så tjocka på ett vindskydd!
 
  • Gilla
Alin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.