Hej
Jag går och funderar på att köpa ett spabad för utomhusbruk. Min kompis som bor i Florida har ett sånt och vi var där i somras och det var bara så härligt. Men min man delar väl inte riktigt min entusiasm utan tycker att det blir en massa jobb.
Vad jag undrar är hur mycket ni som har spabad egentligen använder dom? Går man verkligen ut och sätter sig i en grådassig höstdag med snålblåst, småregn och 7 plusgrader?? Är det värt all möda och alla pengar? Hur ofta använder ni det i genomsnitt?? Vilken årstid används det mest? Är det kul i början men tappar man intresset efter ett tag?
Det är ju inte bara intitalkostnaden utan några tusen varje år i elförsörjning och rening. Finns det något knep för att få ner kostnaden/elförsörjningen ? (jag hörde talas om någon som hade 24 grader som grundinställning och som ökade inför varje bad. kanske kan man även tanka sig att bara använda det under den sommarhalvåret)

Vi har funderingar på att ställa ett spabad i vårt uterum. Men det kanske är en dålig idé med tanke på att ventilationen knappast är gjord för detta. Ständigt immande fönster och fukt som tränger in överallt kanske blir resultatet ....

Tilläggas kan väl att vi faktiskt har ett jaccuzzibadkar med rejäl massage. Det är jättehärligt men jag tänker att ett spabad är en socialgrej för hela familjen som ersättning för en bastu som vi inte har plats till. Kanske är detta fullt tillräckligt, ett spabad tillför inte så mycket - eller???

Är mycket tacksam för synpunkter. Tack på förhand.
Med vänlig hälsning
Madeleine i Göteborg;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.