Hej, vad ska jag satsa på? Förutsättningar:

1. 30-talsvilla på 55 kvadrat i ett plan och 55 kvadrat källare. Kommer att bygga ut villan i ett plan med ca 70kvadrat. Självdrag

2. Tilläggsisolerad vind

3. Förhöjda värden av radon, ca 300Bq.

4. Befintlig olje/elpanna CTC Family 1100 från 99 i bra skick

5. Ska söka bidrag för att fixa radonet

Vad skulle ni ha satsat på vad gäller ventilation, radonfix och värmelösning? Pellets? L/V-pump eller kanske en Comfortzone och bygga ut med frånluftkanaler, då får jag ju både värme och ventilation och troligen bättre radonvärde. Det vore skönt att slippa pellets men samtidigt sägs ju att det är bra för huset med en varm skorsten. Kanske l/l-pump och se till att elda ordentligt i en kamin under vintern...ja alternativen verkar vara oändliga..
Mkt tacksam för råd!
 
Jag antar att du har löst ditt val redan. Om inte. Du måste först ta reda på varifrån radonet kommer ifrån. Är det markradon kan undertrycket som Comfortzone generarar dra in mer radon. Eller så utnyttjar du Comfortrzone även som radonsug om det är markradon men tala med någon som kan det.
Comfortzone är annars en utmärkt VP med hög efffekt. Jag har en och hade liknande problem som du. I mitt fall blåbetong och mycket lite markradon,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.