Hejsan

Får inte detta att fungera. Så här ser kablarna ut som kommer ut från väggen.
i.imgur.com/yZ61Al.jpg (Kopiera och klista in i en ny flik eller fönster) Innan dessa finns en dimmer ansluten.

Här är uttaget
i.imgur.com/A5wGHl.jpg

Detta har vi provat
i.imgur.com/95Ehql.jpg
Resterande (4st) blåa var ihoptvinnade som på första bilden, likadant med resterande svarta (2st) som också låg ihoptvinnade med en sån där röd hatt.

Eluttaget fungerar inte, inte heller dimmern som är ansluten innan dessa fungerar när det var kopplat som på bild tre.
Måste alla blå/svart kopplas in på dosan? Isf, borde man väl kunna dra ihop samtliga blå i en "sockerbit" och sedan dra en separat från sockerbiten in på dosan, samma sak med de svarta.
Bild för att underlätta :p
i.imgur.com/Tjyctl.jpg
 
Redigerat:
Ja alla kablar måste sitta ihop. Sätt in en extra FK i varje torix och dra till uttaget. (förutsatt att kablarna kommer ut i uttaget, annars sätt en snutt EKRK.
 
Glöm för gudskull inte jorden, och ring någon som faktiskt vet vad det handlar om. Förslagsvis en elektriker. Frågorna du ställer i form av bilder gör att jag ryser av hur lite du vet då det kommer till el.
 
pnilz1, Man tackar.. Det gjorde susen.

Timor: Jorden är inritad på min lilla ritning, så den fanns med hela tiden. :)
Nu var det inte jag som kopplade utan en bekant, personligen hade jag gjort som du föreslår och hört med en elektriker. Men vissa är lite stressade av sig.
 
antaglien jordar du eller prästen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.