Hej!

Jag håller på o kliar mig fördärvad hur jag ska kunna lösa mitt projekt bäst. Jag bifogar några bilder som det är och har varit. Men själva tanken och idéen är att integrera nuvarande matkällare med det nya trädäcket som ska på plats. Dock ställer höjden till det lite. Det är ca 60cm höjd från dörr till mark.

Ritning :)

På ritning så ser man att altandörren som det är idag och kommer att förbi på samma plats, och den ligger nära källardörren som jag vill ha inkluderad i träddäcket.
Handritad skiss av ett byggprojekt med måttangivelser för altan och pergola.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Bild 1 och 2, föreställer hur det såg ut från början innan betongtrappan och befintlig altan revs ner.
Här är då altanen ca 1.8 bred och 6 meter längd. Vilket kommer utökas till 4 meter bred och 8 meter längd.
Det kommer bli en "pergola" ståendes på nytt trädäck så att säga. Med ribbor som skydd för att inte ramla ner.

Hus med rött och vitt fasad, delvis nedmonterat trädäck och matkällaringång, innan renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre trädäck intill rödmålat hus med öppen dörr, betongtrappa som leder till en annan dörr och en vit stol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild 3 och 4, lutningen och hur det ser ut innanför källardörren. En brant betongtrappa.
Brant betongtrappa med löv inne i ett gammalt däckprojekt, synligt slitage och jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal altan och trappsteg revs, synligt mot rött hus med vit dörr och kvarlämnad hög av material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dagens bild på pågående projekt.

Pågående byggnadsarbete av trädäck vid en röd husfasad med byggställningar och öppen altandörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård med röd stuga och avlägsen byggnad, pågående bygge med nedmonterad altan och byggställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det någon som haft liknande projekt eller är förbaskat klurig av sig och kan dela med sig av lite förslag, så är jag idel öra. Just här har jag fastnat medans jag har kunnat komma på allt annat runt omkring hela fasadrenoveringen av huset.
 
  • Husfasad med rödmålade fönster och en demonterad trappa vid altandörren, gräsmatta i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husfasad med rödmålade väggar och svart tak, befintlig altan delvis riven vid husets entré.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.