Hej!

Nu har jag tänkt om vad det gäller mina innerdörrar och jag behöver er hjälp! Ska köpa massiva spegeldörrar i furu i samma stil som mina gamla innerdörrar från 20-talet.. Min idé är att såga ut den översta spegeln och sätta dit glas istället. Är detta överhuvudtaget möjligt??? Jag har eventuella planer på att göra det själv, men hur? :confused: Jag behöver nog två glasskivor, en på vardera sida och sen lister runtom eller vad tror ni? Vågar man göra det själv, jag menar det är ju ingen direkt hit om man skulle såga fel.. blä

Senare är ju planen att måla dessa vita och förhoppningsvis kommer man inte se någon skillnad på dessa dörrar och de gamla (tja förutom glaset då ;) )

Tacksam för alla funderingar och råd!
 
Ska du köpa ny innerdörr? varför köper du då inte en som har glas övre speglen direkt?
Jan
 
kan meddela att massiva dörrar kostar FLIS.:D...så har du någon gammal dörr du kan renovera så är det mitt tips!! Vi har massiva i vårat hus...jag har lämnat in alla på ena våningen för spårfräsning och lack, blev som nya!!...och nästa vecka blir det
källarens tur, fast dom blir släta.....
Är du normalhändig så klarar du av att montera in ruta. Bara att ta sticksågen och såga ut den del du vill ha ruta på, sätta en
bottningslist och tex silikon runtom sen in med ett glas och sen silikon(för att det inte ska skallra när du öppnar/stänger) och sen en likadan list på andra sidan. Sen är det bara att måla.....
/
M
 
janolena skrev:
Ska du köpa ny innerdörr? varför köper du då inte en som har glas övre speglen direkt?
Jan
Jo, jag har kollat igenom såååå många dörrkataloger och de har inte haft den spegeln jag velat ha (vill ju ha samma utseende som på de jag redan har) och har de haft spegeln har materialet varit fel. En del har inte ens haft spegeldörrar med något glas överhuvudtaget..

Men NU ska ni tro, jag sökte igenom nätet igår och hittade faktiskt exakt en sån dörr jag vill ha!!! Så lyckan är total!

Tack ändå trojlee! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.