• 201053_ee99fc41-2a1f-4797-a7e5-11aede315515.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Wohoo! En Mac-version dessutom! *studsar upp och ner av glädje*
Nu ska jag genast börja rita upp mina designer igen i det här verktyget! Det verkar vara otroligt mycket bättre än det gamla.
 
Tänk på att det knappast går att åka till IKEA och beställa från ritningen du gjort i det nya programmet innan verktyget har blivit officiellt släppt.
 
Sant, men när jag har kommit så långt att det är dags att lägga beställningen kan jag skriva ut den, låna en Windows-dator och bygga upp den likadant där.

Det är ganska buggigt dock, den envisas med att ställa saker i fel vinkel och att rotera objekt verkar inte funka som det ska, men det går att komma runt.
 
På IKEA i Stockholm (både Kungens Kurva och Barkarby) kan man numera använda både det nya och det gamla programmet på de flesta (inte alla) av deras uppställda datorer på köksavdelningen. Det finns två jättestora knappar till höger på skärmen, en som öppnar det gamla programmet och en som öppnar det nya.
 
Provade och skissa upp det kommande köket på nya versionen igår och gillar det inte, däremot så var ju grafiken bättre men det spelar ju mindre roll anser jag.

Fanns ju buggar eller vad man ska kalla det för som visade knas ex.vis varna för att passbit mot vägg behövs när man redan placerat en 5cm där redan.
 
du behöver 51mm ifrån för att vara mer än 5cm från väggen
 
Någon mer som har problem med att Internet Explorer stänger Ikea Home planner när man försöker starta i windows xp?
Jag har stängt av alla brandväggar,antivirus,säkerhetsinst. men det funkar inte ändåq(;^;)p
 
Tycker det gamla planeringsverktyget var mycket bättre.

Ett tips är dock att använda sig av Google Sketchup istället, visserligen ger det inte en inköpslista som Ikea kan jobba efter men själva planeringen blir mycket enklare (slutresultatet blir också fotorealistiskt om man vill).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.