Skall lägga in nytt köksgolv mot nuvarande björkparkett. Har värmeslingor i golvet och undrar nu vad jag skall välja . Klinker eller venyl eller något annat alternativ
 
U Ulf SvenssonN skrev:
Skall lägga in nytt köksgolv mot nuvarande björkparkett. Har värmeslingor i golvet och undrar nu vad jag skall välja . Klinker eller venyl eller något annat alternativ
Varför inte samma som det övriga?
 
Öppen planlösning mellan kök o vardagsrum med samma parkett blir inte bra som är 20 år gammalt. Byter i köksdelen p.g.a vattenskada
 
Byta hela?
 
BirgitS
U Ulf SvenssonN skrev:
Skall lägga in nytt köksgolv mot nuvarande björkparkett. Har värmeslingor i golvet och undrar nu vad jag skall välja . Klinker eller venyl eller något annat alternativ
Det är väl en smaksak. Vad för slitage vill du att det ska tåla?
Klinker är hårt så saker går lättare sönder när de faller på klinker än på andra sorters golv.
Vinylmatta gjord för badrum är vattentät så man slipper underlägg under diskmaskinen etc.
Det finns vissa vinylgolv av klicktyp som är nära vattentäta.
Vinyl och laminat tål småbarn och hundklor bättre än trägolv. Klinker är ju tåligt också men kanske inte så bra för hundtassarna.
 
  • Gilla
Ulf SvenssonN
  • Laddar…
Vinylklick är ett otroligt praktiskt golv i ett kök, rengöra med starka medel och mycket vatten är inget problem, inga fogar som blir skitiga och dom två gångerna min diskmaskin fått spel och dumpat ut 5 liter vatten på golvet så har allt legat kvar uppe på golvet och bara behövt torkas upp.

Bortsett från en kniv som gjorde ett 5cm långt streck i en planka så har allt som tappats i golvet bara studsats utan synliga märken.
Måste ju gå mycket snabbare att lägga jämfört med klinkern också om det är en faktor.
 
  • Gilla
Ulf SvenssonN
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.