Jag ska lägga in ett nytt golv och tänkte lägga tröskellöst. Jag har dock ett problem med karmen efter att ha tagit bort den gamla tröskeln, glipan kommer inte att fyllas upp av det nya golvet. Hur är det brukligt att göra i detta fall? Det normala är ju att golver INTE får plats, då är det ju lätt löst genom ätt såga i karmen, men hur göra här?
 
  • CIMG0902_liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg golvet och sen sågar du till en passande träbit och limmar fast den. Sen bara spackla,slipa,spackla,slipa och sen måla hela karmen. Borde jhu funka.....
 
Jag håller med föregånde talare med tillägget -limma inte med PL600. Med PL600 åstadkommer man en ganska tjock fog som tar lång tid på sig att krympa. Det betyder att man spacklar och slipa och målar tills allt är perfekt, och efter några månader har fogen krympt och allt rört på sig så att man ser skarvarna tydligt. Fråga inte varför jag vet detta...
 
Tack för svaren, som tur är har jag trösklarna kvar så det blir lätt att limma dit passbitar. Självklart är det PL600 jag har hemma, tur att du nämnde det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.