Hej,
Vi har idag ekparkett i nästan hela huset. Kök, matplats, tv-rum och hall är öppet och med samma golv. I köket har vi fått en vattenläcka och nu byter försäkringsbolaget ut köksgolvet (20 kvm). Hade gärna lagt klinkers med golvvärme men det blir tyvärr en hög kant mellan golven och det är jag rädd blir fult.

Är det någon som har 2 olika golv som går ihop (varav ett med parkett) och som har en snygg och smart lösning. Jag skulle bli jätteglad för t ex en bild och tips. Köket ska renoveras och få vita högblanka luckor och vita maskiner. Vi tänkte spara pengar genom att behålla det beiga kaklet under skåpen och endast byta bänkskivorna. Jag är inte så duktig på att se vad som kan passa ihop utan tar gärna emot förslag.

Har en liten fundering på att lägga ett grått trägolv (plankor) som helt bryter mot parketten. Vita luckor och kanske en svart bänkskiva i granit och resten av skivorna i trä som passar det beiga kaklet. Men - är det snyggt med grått och trä? Någon som har gjort något sådant och kan visa?

Stort tack på förhand! Hälsar Helen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.