image5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I en funkislägenhet från 1944 ska det naturligtvis vara ett riktigt funkiskök, men tyvärr hade någon rivit ut det platsbyggda orginalköket och satt upp ett smeckigt kök med högblanka luckor i början på 00-talet. Det var dessutom uppsatt med fel plugg och skruv så hela köket höll på att rasa.

Alla stommar kommer från Ikea och handmålades av mig och min sambo tre vändor för att få en mer platsbygd känsla, jag spacklade även en del skarvar lätt med latexfog. De överfalsade luckorna med snabelbeslag och Nyström-handtag köptes från Järfälla Kök, bänkskivan med virrvarr-mönster och teak-list är från LG Collection och den rostfria diskbänken är från Decosteel. Vitvarorna är från Smeg förutom hällen som är en Siemens.

Det är fortfarande lite småfix kvar dock, golvsocklar ska sättas upp, foder och socklar ska målas och framförallt ska det pyntas lite mer.
 
  • Gilla
Noramasen och 15 till
  • Laddar…
Hej! Jättesnyggt! Vad är det för färg på luckor och lådfronter? Vore jättefint om du hade NCS-koden kvar. Med vänlig hälsning Rachel
 
Hej, S2005-B50G är färgkoden, så mitt emellan blått och grönt. Beroende på ljuset skiftar det mellan blått, grönt och nästan grått. Jättefint! Tyvärr är det inte vårt längre då vi flyttat till större.
 
Tack så jättemycket för svar! Väldigt fint och inspirerande. Hoppas ni trivs i er nya bostad.
 
Hej! Ja, det köket är ju svårslaget. Vilket träslag är kantlisten av?
 
B Bostadsrätt2 skrev:
Hej! Ja, det köket är ju svårslaget. Vilket träslag är kantlisten av?
Teak ska det vara.
 
Ok, tack för svar! Väldigt snyggt som sagt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.