Ska jag köpa ett nytt batteri till min gamla skruvdragare, Panasonic EY6407 (12V/3,0AH), för 700:- eller köpa en ny billig skruvdragare för samma pengar?
 
Nu vet jag inte vilken modell av Panasonic det är på raken men är du van vid en riktig maskin kommer du att bli galen på en billig.
 
Normalt får du inte bättre maskin för 700 spänn, om det nu inte är någon superrea någonstans. Så ett nytt batteri låter bättre. Men det beror väl på maskinens skick också. Är den helt utsliten? Är det något du inte är nöjd med? Om det är för många parameter så kanske det är dags för en ny riktig skruvdragare.
 
När jag skulle ha nytt batteri till min bosch skruvdragare så såg jag att ett nytt bosch-batteri gick på 1200:- samt att man kunde köpa piratbatteri för 700:-, jag köpte istället en ny boschmaskin med 2 medföljande batterier för tusenlappen.
Så nu har jag två helt nya batterier (bosch) för 2oo spänn billigare än vad man skulle köpa ett löst.
 
Ja det är en väldig skillnad på batteripriser till olika maskiner, men 700kr låter överkomligt förut satt som Binesh skrev
"Men det beror väl på maskinens skick också. Är den helt utsliten? Är det något du inte är nöjd med?"
är du nöjd, köp och fortsätt var nöjd.
 
Tackar för svaren!

Jag fick med denna maskin när jag köpte lite prylar begagnat och har inte använt den själv än. Batteriet är nästan helt slut men jag kan konstatera att maskinen fungerar.

Det blir nog ett nytt batteri!
 
vad är det för styrka på batteriet?...på min gamla hitatchi 7,2V så tog jag isär det gamla batteriet och lödde i nya
"celler" från classe....blev som en ny maskin för en rimlig penning....
/
M
 
Var det dessa du köpte? 12V innebär 10st celler, kostnad 850:- dvs dyrare än vad ett komplett batteri kostar :(
 
Nja, 10celler blir väl 390:- ?
Beror iofs på storleken på de befintliga cellerna...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.