Hej,

Har ett gammalt timmerhus som har flyttats och som därför räknas som nybyggnation. Ska nu till med badrummen. I det större badrummet ska jag ha en bastu i hörnet mot två ytterväggar och en dusch bredvid (mot ytterväggen och innerväggen mot köket) Bastuaggregatet blir tyvärr ett elaggregat. Väggarna är reglade och ska sprutas med cellulosaisolering efter att OSB:n har satts upp. Golvet ska ha vattenburen golvvärme med klinker. Alla fyra väggarna är reglade. Men jag skulle vilja ha träpanel eller målade väggar, lerklinade? Men det fungerar inte med dagens krav. Har därför funderat på att sätta hela glasväggar på de två väggarna av bastun som inte är ytterväggar. Men också om det går sätta glas- hela glassjok i hörnet för duschen och därefter sätta upp de köpta duschväggarna som kan vikas inåt då de ej används. Vad säger ni, skulle det här kunna fungera?

I det lilla badrummet med snedtak på övervåningen vill jag ha kvar den inre timmerväggen och här sätta upp glas som skydd ovanpå inne i duschen, precis som nere. Fungerar det att sätta hela glassjok i kök istället för kakel borde det gå att sätta även i dusch och bastuutrymmen. Vad säger ni? Någon som har prövat?

Ge mig gärna förslag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.