hej, är i full färd med att renovera badrummet och har kommit till det stora valet av golvvärme, är väldigt kluven i frågan då vi har bergvärme och en NIBE F1245 som jag vet/tror är förberedd för just vattenburen golvvärme (vi har radiatorsystem i övriga rum) så det vore smidigt att utnyttja pannan fullt ut. badrummet ligger på övervåningen och det är trägolv så installationsmässigt är det vilket som känns det som! vad tycker ni? skulle va bra att om det va nån som visste skillnad på driftskostnad mellan dom 2 olika systemen oxå! har även kikat lite på det här vatten systemet som kopplas in på befintligt radiatorsystem http://golvvarmebutiken.se/catalog/product_info.php?cPath=33_34&products_id=100. vad tror ni? tacksam för svar
mvh Patrick
 
Redigerat:
Rent spontant tycker jag att du skulle köpa shunten samt slangen och resterande kopplingar från Rinkaby Rör eller liknande. Skivorna behövs inte. Du fäster enkelt slangen i armeringsnätet som du häller flytspackel på.

Rent kostnadsmässigt för driften så har jag svårt att tro att elvärme skulle kunna bli billigare. Observera att du får komplettera shunten med en komfortvärmare om du vill ha varmt golv då du inte skickar ut varmt vatten i radiatorsystemet från bergvärmepumpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.