Hej!
Målade hela villan vit i juli. Målade med Alcro bestå.
Nu har jag sett på ena gaveln där jag har två fönster att det gulnat på båda fönster på samma sida. Vad kan detta bero på ?
 
  • Vitmålad fönsterkarm med gulnade kanter nära fönsterglaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Det ser nästan ut som om färgen under blöder igenom, vad var det för färg på fönstren innan?

Är det bara på de fönstren det händer och vilket läge har fönstren? Söder?
 
Dom var vita. Men ganska mycket färg hade flagnat. Läget är i norr och det är endast dom två fönster som är drabbade och på samma sida desutom. Öppningssidan så det här inte gulnat runt om
 
A
E Eddie meduza skrev:
Dom var vita. Men ganska mycket färg hade flagnat. Läget är i norr och det är endast dom två fönster som är drabbade och på samma sida desutom. Öppningssidan så det här inte gulnat runt om
Mycket märkligt! Då har jag inga fler idéer.
 
  • Gilla
Eddie meduza
  • Laddar…
lopec
Vad grundade du med?
 
S
har du använt någon fogmassa som gulnar?
 
lopec lopec skrev:
Vad grundade du med?
Det var inte jag som målade. Köpte den tjänsten. Kanske dom slarvade med grundning?
 
S fiar4387 skrev:
har du använt någon fogmassa som gulnar?
Det var inte jag som målade. Köpte den tjänsten. Kan va fog men det borde inte gulna på två månader
 
Jag fick liknande problem med orginal fönstrena från -75 när jag skrapade trärent på vissa ställen, fast jag grundade med alcro grund så blödde det genom. Fick tipset att grunda tills blödningen stoppas i mitt fall efter andra strykningen därefter 2ggr till med bestå täckfärg. Nu är det 3 året och allt ser fortfarande bra ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.