Hej,
Idag har snickaren lagt golv i vårt vardagsrum. Det är en ekparkett från Colorama - Ek Grötö. Fint om det inte vore för att "plankorna" varierar väldans i nyans. Ca 40 % av golvet är avsevärt mörkare än resten. Visserligen ska väl trägolv vara levande men jag tycker att detta verkar handla om något annat. Men vad? Fel i tillverkningen? Och ska vi tolerera dessa skiftningar?
Som det är nu ligger alla mörka bitar tillsammans vid de båda kortsidorna. Det innebär att dessa skillnader inte kommer att synas så värst mycket pga möbler och matta. Så i slutänden kanske inte problemet är ett problem.
Men det är ju själva grejen - vi har ett nylagt golv som utan möbler ser tvåfärgad ut.

Någon som har goda råd till oss?
 
Svårt att göra något nu när parketten ligger där den ligger.
Kanske fanns det en lägginstruktion om att ta parkett från olika paket vid läggning?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
När man tittar på bilden för Grötö på sidan [länk] ser det ut att vara väldigt stora färgskillnader mellan olika brädor.
Nja, på Colorama bilderna tycker jag det mest skiljer sig åt mellan stavarna och det är ju helt ok. Men jag menar hela "plankor" som är trestaviga.
 
BirgitS
Okej, du får kolla läggningsanvisningen för att kolla om golvläggaren har följt den, samt att du förstås kan höra med Colorama om det får vara på det viset (gärna genom att låtsas att du är en presumtiv kund till att börja med).
 
  • Gilla
EvaNs
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.