Hej, min dotter funderar på att bjuda på en liten lägenhet men vill gärna veta om det går att knöka in en toppmatad tvättmaskin enligt skiss? Funderar i första hand på om man kan placera en tvättmaskin så nära en dusch (finns endast draperi idag, kan iofs tänka mig att sätta in en duschvägg för att skydda tvättmaskinen eller rent av satsa på en duschkabin )? El måste dras fram för att ansluta tvättmaskinen, går det att lösa? Vatten och avlopp oroar jag mig inte så mycket för.

Går inte detta med tvättmaskin att lösa tror jag att hon släpper denna lägenhet.

En ritning med mått på en dorr, inklusive symboler för riktning, öppning och dörrstorlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Hon bör ju kolla upp vad för krav på "miljö" som en sån tvättmaskin har. Kanske nödvändigt att ha ett stativ under som gör att tvättmaskinen inte riskerar att stå i vatten.

Hur mycket väger tvättmaskinen, dvs. kan man lyfta den över toaletten för att få den på plats?

Sen bör man ju kolla upp hur man kan få kallvatten till tvättmaskinen och hur man vill göra med avloppsslangen.

En elektriker kan dra ny el från elcentralen om det inte finns lämplig el i badrummet. Går ju att göra med utanpåliggande kabel men är inte alltid så snyggt. Sen får man kolla upp om lägenheten bara har enfasanslutning för då får man tänka på att man kanske inte kan använda allt för mycket i köket samtidigt som tvättmaskinen går.
 
Tack, då verkar det ju görbart. Att baxa in tvätttmaskinen blir nog inte alltför besvärligt, jag tror att det går att luta den lite så den går in under handfatet och skjuter ut över toastolen "på sin väg framåt". Att lyfta på två går nog annars också, den väger runt 56 kg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.