heru bra eller dårligt?

  • Antal röster
    2
Tänkte slänga in en tråd, kanske finns det någon som man kan hjälpa:rolleyes:!

jag har som sagt instalerat ett heru 180s agregat i ett funkishus från 1942 som har gått från vedpanna och självdrag till fjärvärme och nya 3 glas fönster ich igensatt ventilations ventiler,,, mycket smart kombination.......INTEq(;^;)p.

så när vi köpte huset för ca 6månader sedan så kunde vi pruta en hel del på priset pga att hela taket hade möglat från insidan, råsponten var helt svart och så låg där åvanpå sågspånet en så kallad byggmatta isolering med papper ovanpå, vilket inte heller hade visat sig vara någon bra ide;)! så den isoleringen var oxå svart och angripen utav mögel, men det förde med sig något bra och det var att sågspånet och innertaket hade klarat sig bra, ska oxå tilllägga att det finns en duch på övervåningen med en sånn där fuktstyrd frånlufftsfläkt som har fungerat skitkasst. efter en duch så är det imma på fönstrena utanför duchen fast dörren har vart helt stängd och fläkten plaserad direkt ovanför duchen och fläkten gick på fullvarv....:O? men nu har jag en frånlufftsventil koplat till heru agregatet och det fungerar fenominalt bra, när du kommer ur en duch på 30minuter med hett vatten så finns inte en tillstymelse till imma på spegel eller fönster och man självtorkar på 1 minutd^_^bd^_^b. i allafall när vi flyttade in så bytte vi taket råspont,takpapp,läkt,plåttak.. takstolarna fick vara kvar då dom endast hade några fläckar som gick att slipa bort. byggmattan åkte ut och sågspånet ligger kvar, det ska ligga fritt utan att blandas med annan issolering då det fungerar bäst då den självtorkar om den får ligga helt fritt. har lite bilder från ventilations installationen som jag gjorde själv med en kompis. vilket har vart kul och lärosamt. byggde även lite egna ventilations grejer som tex en till och frånluffts huv till ytterväggen somvar mycket enkel att göra och man sparade massa pengar min kost 200kr och ca 2 timmars jobb och väntan på att färgen skulle torka hade jag köpt en färdig som ser exakt ut som den vi gjorde kostade den 2500kr finns bilder även där om någon är intresserad av hur jag gjorde. svara gärna på detta inlägg om ni har några frågor, så ska jag försöka besvara det jag kan mvh
 
hej! förstår inte dittt inlägg,
vad vill du rösta om ?
Hur är det installerat. är det gjort av yrkesmän eller en amatör installation ?
Goerana
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.