Vad skulle ni tro om att totalrenovera en vill om 125 kvm + 88 biyta. Se bild.

Pratar om dränering, måla putsad fasad, fönsterbyte, byta tak, el och VA.Två nya badrum, nytt kök, och slipa golv samt målning.

Någon som känner till prisbild och om det finns nyckeltal?

Tack på förhand.
 
  • Tvåvåningsvilla med putsad fasad och garageport omgiven av träd och gräsmatta i solljus som diskuteras för totalrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska du ta in firmor till allt eller göra själv? Minst 1 men troligen 2 milj om du tar firmor.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Ska du ta in firmor till allt eller göra själv? Minst 1 men troligen 2 milj om du tar firmor.
Anlita firma för allt. Totalentreprenad.
 
Vart i landet ligger huset? i Stockholm?

1milj låter lågt om det ligger kring Stockholm.
Jag skulle snarare säga att räkna omrking 2-3milj i iallafall om du köper in allt på entreprenad.

Tänk på att vid en omfattande helrenovering av lite kvalité och i Stockholmsområdet, så kan priset ofta överstiga per kvm mot vad det kostar att bygga nytt till och med, då det är mycket arbete med anpassningen till befintliga förutsättningar etc.

baserat på bilden så är det en del mer utvändigt arbete än att bara måla puts och byta fönster och tak.
Ser att att vara en del puts skador, slitna gamla plåtarbeten, sönderrostade smides räcken osv.

Visst men inte minst måste jag säga att huset också är väldigt fint och elegant!
Därmed också värt att rusta upp till sin fulla glans igen!
 
2-3 millar kommer du en bra bit på, ska du sedan byta fönster på kåken du lagt upp bild på så kan du ju räkna med några millar i värdeminskning också !
 
  • Gilla
  • Haha
Jonatanm535 och 2 till
  • Laddar…
N nht1 skrev:
Vad skulle ni tro om att totalrenovera en vill om 125 kvm + 88 biyta. Se bild.

Pratar om dränering, måla putsad fasad, fönsterbyte, byta tak, el och VA.Två nya badrum, nytt kök, och slipa golv samt målning.

Någon som känner till prisbild och om det finns nyckeltal?

Tack på förhand.
Jag gissar 1,5-2 om du väljer vanlig standard utan alltför mycket specialare.
 
Nu har läget ändrats. Någon som har en uppdatering?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.