Hej!

Jag och min sambo har precis köpt en tomt och har nu fullständigt fastnat med näsorna i alla huskataloger! Resultatet har nog tyvärr blivit att vi är ännu mer förvirrade än någonsin!

Är det någon som har några bra tips på hus som ligger runt 2-2,5 miljoner nyckelfärdiga?! Antal våningsplan spelar ingen roll! Det enda önskemålet vi har är en boyta på minst 145 kvm där det är minst 4 sovrum.

Tack på förhand!
 
Oj, nu kommer ni ju få ännu mer förslag på ännu fler hus som ni inte redan hittat, och kommer bli ännu mer förvirrade :)

Berätta vilka ni hittat, vilka ni föredrar och varför, hur ser tomten ut, vad finns åt de olika vädersträcken, sovrum åt norr/öster och vardagsrum och kök åt söder/väster brukar vara omtyckt, t.ex.
 
Hade jag haft de pengarna och röra mig med hade jag nog köpt ett Ekjöhus prio två
Kostar 2.225M ink grund i Göteborg iaf så det borde inte va dyrare i Kronoberg.

mvh/Magnus
 
Redigerat:
Varför då? Det får du allt motivera.
 
Jösses Marlen där va du allt rapp :)

Tycker Prioserien erbjuder mkt för pengarna. Hade min budget tillåtit hade jag byggt ett Prio två själv.

Eftersom TS inte har mer specifik kravlista än 145kvm och 4 sovrum så passar Priotvå in.
(Okej det är 144kvm)
 
Vilket hus byggde du då?
 
Nu är vi mil OT men eftersom du svarar så är jag mitt uppe i en budgivning på en sextiotalskåk med renoveringsbehov...

Måste väl bidra lite till denna tråden så kan väl förklara lite mer vad jag vet om Eksjöhus Prioserie.
Detta är Eksjöhus "budgetserie". Detta är en ny trend som många har hoppat på. Hjältevadshus har sin Spiraserie. Trivelshus har sin MoveHomeserie. Götenehus har sin ....hemserie. m.fl. Den största skillnaden mellan dessa hus och tillverkarnas normala serier är att dessa är pakethus som du inte kan påverka utförandet på så mkt. Sen finns det såklart andra skillnader med... Fördelen är att du får mkt hus för pengarna om du inte har jättespecifika krav utan kan leva med den planlösning tillverkaren erbjuder.
 
thomasx skrev:
Oj, nu kommer ni ju få ännu mer förslag på ännu fler hus som ni inte redan hittat, och +kommer bli ännu mer förvirrade :)

Berätta vilka ni hittat, vilka ni föredrar och varför, hur ser tomten ut, vad finns åt de olika vädersträcken, sovrum åt norr/öster och vardagsrum och kök åt söder/väster brukar vara omtyckt, t.ex.
Ja den risken finns ju!!
Vi har kollat en del på Myresjöhus 98+ samt Eksjöhus Prio 2. Båda hamnar inom våran budget. Det största problemet är nog att nästan alla håller sina priser hemliga. Man ska helst komma dit på personliga besök och man hinner ju inte med hur många som helst även om detta naturligtvis är ett stort beslut och verkligen viktigt att lägga mycket tid på! Men tänkte iallafall att vi kanske kunde få lite bra tips här på hus som ligger rätt kostnadsmässigt!

Angående tomten så är det cykelbana på baksidan samt ena kortsidan. Väg på framsidan och granne på andra kortsidan. Framsida mot söder och baksida norr. Uteplats blir mot grannens tomt för att få kvällssolen! Samt en på baksidan och förmodligen en på framsidan också!!!
 
Redigerat:
swoof skrev:
Hade jag haft de pengarna och röra mig med hade jag nog köpt ett Ekjöhus prio två
Kostar 2.225M ink grund i Göteborg iaf så det borde inte va dyrare i Kronoberg.

mvh/Magnus
Vi är lite inne på Prio 2! Gillar både utseendet och tycker att planlösningen är bra!
 
Några mer där ute som har bra tips?!
 
Låter som ni ska bygga på vikaholm? En av tomterna mot det "gamla" området?

Eksjöhus prio två var vi inne på ett tag. Mycket hus gör pengarna. Tycker Trivsel hus movehome.se serie är lite spännande med.
 
Redigerat:
dhanjel skrev:
Låter som ni ska bygga på vikaholm? En av tomterna mot det "gamla" området?

Eksjöhus prio två var vi inne på ett tag. Mycket hus gör pengarna. Tycker Trivsel hus movehome.se serie är lite spännande med.

Hej!
Nix, bygger inte på Vikaholm.

Har lite dålig koll på movehome så får kolla på dem! Vet du om de ligger i ungefär samma prisklass som Prio 2?
 
LindaNilsson skrev:
Hej!
Nix, bygger inte på Vikaholm.

Har lite dålig koll på movehome så får kolla på dem! Vet du om de ligger i ungefär samma prisklass som Prio 2?
Såg nu att jag inte hade uppdaterat min adress sedan vi flyttade! Är dock ifrån Växjö och Vikaholm ser ut att bli ett fint område!
 
Move home så finns priserna på hemsidan movehome.se och uppdateras automatiskt baserat på de tillval man gör.
 
dhanjel skrev:
Move home så finns priserna på hemsidan movehome.se och uppdateras automatiskt baserat på de tillval man gör.
Ok! Ska kolla in dessa!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.