vi har fått en kalkyl från en hustillverkare på 2.1mille nyckefärdigt. men nu undrar jag om det blir lika billigt eller billigare att bygga stomrest? på ca 150kvm var av ca 100kvm inrett. tomt beräknat pris 200"kr...

HJÄLP MEJ, SNÄLLA!!!! :S
 
Det är väl rätt klart att det blir billigast om du bara tar stomrest och sedan gör resten själv - fast förstås mkt krångligare och med merjobb för er själva - eller vad menar du ?

/K
 
tycker inte det e så krångligt med byggandet men det tar ju förstås en massa tid...
tyckte att det va så billigt med huset inkl allt för 2.1 så då undrade jag om man kunde komma billigare undan med att bygga stomrest eller om det blev samma summa inkl allt. självklart är vi inte ute efter några dyra materialval eftersom vi har barn
 
*Sanna* skrev:
tycker inte det e så krångligt med byggandet men det tar ju förstås en massa tid...
tyckte att det va så billigt med huset inkl allt för 2.1 så då undrade jag om man kunde komma billigare undan med att bygga stomrest eller om det blev samma summa inkl allt. självklart är vi inte ute efter några dyra materialval eftersom vi har barn
Med krånligt menar jag att du då inte bara kan vända dig en totalentrepenör om ngt strular i slutändan.

Du måste också själv ordna med underentrepenörer för el, VA osv osv
Troligen får du inte heller hjälp med bygglov etc - även om du kanske kan köpa den tjänsten separat.

Så, lite beroende på leverantör, så lär det absolut inte bli samma summa - men å andra sidan är frågan hur måna manmånader du är beredd att bygga själv. Och om du köper in de andra tjänsterna så kanske (?) det tom blir dyrare i slutändan - men för att få reda på det så måste du ta in offerter iaf

Sen har ju olika hustillverkare olika paket - vissa leverar i stort sett bara mer eller mindre färdiga moduler - medans andra kanske bara leverarar en vindtät stomme och du får själv köpa kök, vitvaror, tapeter, el mm mm

/K
 
2.1mille låter billigt... kanke ett fall för fuskbyggarna...?

Vad är det för husleverantör?
 
Finns en leverantör som heter Hem1.. blir inte mycket dyrare där än med nyckelfärdiga hus.. www.hem1.se Värt att kolla in..
 
  • Gilla
Dan Hagdahl
  • Laddar…
*Sanna* skrev:
vi har fått en kalkyl från en hustillverkare på 2.1mille nyckefärdigt. men nu undrar jag om det blir lika billigt eller billigare att bygga stomrest? på ca 150kvm var av ca 100kvm inrett. tomt beräknat pris 200"kr...

HJÄLP MEJ, SNÄLLA!!!! :S
Kan du mycket själv så satsa på stomrest men tänk på att det alltid kommer oräknade utgifter;)och inte minst hur mycket tid behöver du för bygget, har du småbarn satsa
färdigtbyggt istället de små liv behöver all din tid:
 
Freddy_kruger skrev:
2.1mille låter billigt... kanke ett fall för fuskbyggarna...?

Vad är det för husleverantör?
Billigt !???
Jag tycker det låter rätt normalt för ett "nyckelfärdigt" hus - utan att veta vad som ingår dock...

Mellan 1.5 - 2.5 har dom hus jag har tittat på gått på + tomt och ev behandling av denna naturligtvis...

/K
 
Alltså det här är priset inkl allt från tomt till gräsmatta att förtydliga...
 
  • Gilla
Dan Hagdahl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.